וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדטו: מיטות חולים אינן רכוש פרטי של ביה"ח שיבא

אריאל נוי

27.3.2011 / 23:29

ועדת החינוך בכנסת דנה בסכסוך בין ביה"ח שיבא בתל השומר לאוניברסיטאות, על הקמת תוכנית להכשרת סטודנטים זרים לרפואה. ח"כ אדטו: "גם כך קיים חוסר במיטות קליניות המשמשות ללימודים"

ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת דנה אתמול (ראשון) בסכסוך בין בית החולים שיבא בתל-השומר, לוועד ראשי האוניברסיטאות, בנוגע לתכנית בית החולים לפתוח מסלול להכשרת סטודנטים זרים לרפואה.

התוכנית צפויה להימשך ארבע שנים ולהתקיים במחציתה בקפריסין ובפיקוח של אוניברסיטת לונדון. ח"כ רחל אדטו (קדימה) שיזמה את הדיון אמרה כי "מדובר במסלול בעייתי שלא קיבל את אישור המועצה להשכלה גבוהה ולא ייתן מענה למצוקת הרופאים בישראל משום שהתכנית מיועדת לסטודנטים זרים". אדטו הוסיפה כי "ישנו גם ככה חוסר במיטות קליניות המשמשות ללימודי הרפואה והן בבחינת משאב לאומי ולא רכוש פרטי של בית החולים שיבא. זהו מדרון חלקלק לפתיחת התחום למכללות הפרטיות", אמרה אדטו.

מנהל ביה"ח שיבא, פרופ' זאב רוטשטיין, אמר בתגובה כי "אסור לנו להצטייר בפני העולם כמי שמונעים מסטודנטים להגיע ללמוד בישראל. סטודנט המקבל תעודה של אוניברסיטת לונדון, גם אם למד בקפריסין, מחוייב ברמה שווה, הן בתנאי הקבלה, הלימודים והסילבוס הניתנים באנגליה. בנוסף, בית החולים שיבא מתחייב לא רק שלא לפגוע באיכות ההוראה לסטודנטים הישראלים בעקבות התכנית, אלא אפילו לשפר אותה".

נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון השיב לרוטשטיין ואמר כי "אני שמח לשמוע שלבית החולים שיבא יש פתאום עודף של מיטות. לאור מחסור חמור ברופאים ישמחו האוניברסיטאות בישראל לנצל אותן לטובת הכשרת סטודנטים ישראלים נוספים".

ד"ר אמיר שנון, מנהל המחלקה למקצועות רפואיים במשרד הבריאות אמר כי "מנכ"ל המשרד רואה בתכנית זו מנוף לסטודנטים ישראלים נוספים ללמוד רפואה בארץ, ואם מספרם יהיה קטן הוא לא יתמוך בה". עוד הוסיף כי "מדובר בהחלטה משפטית של המועצה להשכלה גבוהה". במועצה להשכלה גבוהה ציינו כי לא התקבלה פניה משום גורם לקיום או לאישור התכנית, והדבר מנוגד לחוק.

יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר סיכם את הדיון ואמר כי "הכוונה אולי הייתה טובה, אבל לא בטוח שהדרך בה נקטו בשיבא היא נכונה". מילר ביקש ממשרד הבריאות להביא לידיו מסקנות בנושא שיגובשו בשיתוף כל הגורמים הרלוונטיים בתוך 45 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully