וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנזקי שביתת העו"סים: התינוקת הושארה בביה"ח

קובי מנדל

27.3.2011 / 16:44

התינוקת ורוניקה נולדה בביה"ח רמב"ם בחיפה, אך בשל שביתת העובדים הסוציאליים אין מי שיחתים את אמה הפונדקאית, והיא הושארה בביה"ח. איגוד העו"סים: "כששובתים, אנשים נפגעים"

ליבגני וארנה, מתכנת מחשבים ומנהלת חשבונות מרחובות, נולדה ביום רביעי האחרון תינוקת, באמצעות אם פונדקאית, בבית החולים רמב"ם בחיפה. כל הזוגות המאושרים שגם להם נולדו תינוקות באותו היום כבר שוחררו לבתיהם, אך שביתת העובדים הסוציאליים מונעת את שחרורם של בני הזוג מרחובות עם בתם, ורוניקה. האם הפונדקאית, נותרה אף היא לאשפוז למשך חמישה ימים מאחר שהלידה הייתה בניתוח קיסרי.

"כאשר נולד תינוק באמצעות אם פונדקאית, עובדת סוציאלית חייבת להחתים, הן את הורי התינוק והן את האם הפונדקאית, על מסמכים מסוימים לפני שניתן יהיה לשחררם מבית החולים", הסביר יבגני. "בשל שביתת העובדים הסוציאליים אין באפשרותנו לקחת את ורוניקה הביתה". לדבריו, הוא ואשתו תכננו לקחת את התינוקת כבר ביום שישי הביתה, אך בשל השביתה הם נאלצים לעשות את הדרך מרחובות לחיפה מדי יום. "פניתי לוועדת החריגים של איגוד העובדים הסוציאליים, אך נעניתי בשלילה מאחר ולטענתם לא מדובר בסכנת חיים. למרות זאת, לדעתי קיימת סכנת חיים לתינוקת שעלולה להידבק במחלות בזמן שהותה בבית החולים".

מאיגוד העובדים הסוציאליים נמסר ביחס למקרה: "צר לנו על הסבל שנגרם למשפחה, אולם העובדים הסוציאליים נמצאים בשביתה חוקית ולגיטימית שאושרה על ידי ההסתדרות. לצערנו, כאשר עובדים שובתים, נפגעים אנשים. הילדה נשארת בבית החולים. יש מי שמטפל בה ומשגיח עליה ולא נשקפת סכנה לחייה שמצריכה אישור חריג". יצוין כי ועדת החריגים אישרה בעבר עשרות פניות שלא הוגדרו כמקרים של סכנת חיים או נזק בלתי הפיך שעלול להיגרם לפונים.

שביתתם של העובדים הסוציאליים נמשכת זה היום ה-22. כ-3,000 עובדים סוציאליים הפגינו היום (ראשון) מול משרד האוצר בירושלים במחאה על תנאי העסקתם. יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, איציק פרי, אמר כי "לא נוותר ולא נישבר. ראשי מוסדות האיגוד קיבלו את ההחלטה שלא לאשר את מתווה ההסכם עם האוצר וזו החלטה של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully