וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבו על אופנועי ים מול חופי עזה וייענשו

רמי שני

27.3.2011 / 14:45

שני חברים יצאו רכובים על אופנועי הים שלהם מנמל אשקלון והפליגו לכיוון חוף עזה בזמן מבצע צה"ל ברצועה. היום הוטלו עליהם עבודות שירות

פ??רי ב??נ?נו? וחברו שי ביטון, יצאו לשוט להנאתם באופנוע הים שלהם, תוך התעלמות מעניין כלל לא פעוט: הדבר היה באמצע מבצע עופרת יצוקה. היום (ראשון) גזר עליהם בית המשפט המחוזי בבאר שבע, עונש של ביצוע שעות עבודה לתועלת הציבור. על בננו, 34, נגזרו 220 שעות ועל ביטון נגזרו 100 שעות. כמו כן, הוטלה על השניים ערבות של אלפי שקלים, כחלק מהבטחתם שלא לבצע עבירות פשיעה נוספות. על פי כתב האישום, הם יצאו לרכיבה באמצע חודש ינואר 2009 מהמרינה באשקלון, כשפניהם מועדות לאזור הימי מול העיר עזה, המוגדר כשטח צבאי סגור.

עוד נכתב בכתב האישום, כי ספינת חיל הים הבחינה בהם והורתה להם לעצור, וכאשר השניים זיהו את הספינה, הם שינו את כיוון נסיעתם והחלו לנוע בחזרה לכיוון ישראל. אנשי ספינת חיל הים הזעיקו כוחות נוספים ודלקו אחר הנאשמים, תוך שהם קוראים להם לעצור, מפעילים סירנה ומבצעים ירי אזהרה באוויר ומסביב לאופנוע הים ולבסוף השניים נעצרו. כתב האישום ייחס להם עבירה של הפלגה וכניסה לשטח אסור והפרעה לעובד ציבור.
השניים הודו בעבירות שיוחסו להם והביעו חרטה על המעשה. לדבריהם, הם לא ידעו שהם נכנסים לאזור האסור בשייט ולא שמעו את כריזות ספינות חיל הים שקראו להם לעצור.

השופט, אליהו ביתן, קבע בגזר הדין כי השניים היו חייבים לגלות ערנות יתרה למתרחש סביבם. "אין מי שיחלוק על כך שכניסה לשטח ימי אסור הגובל ברשות עוינת, במיוחד בזמן שמתנהל בסביבה מבצע צבאי רחב, הינה דבר מסוכן שמשמעויותיו עלולות להיות הרות אסון", אמר ביתן. "מעבר לכך, התנהגות כזו מסיטה את הכוחות הצבאיים המוצבים במקום מהמשימות שלשמן הם נמצאים שם". לדברי ביתן, "ככלל, מי שנקבע לגביו כי ביצע עבירה פלילית, יש להרשיעו. רק במקרים חריגים ובנסיבות יוצאות דופן, הן בהקשר לטיב העבירה וחומרתה והן בהקשר לנסיבותיו האישיות של הנאשם, יגיע בית המשפט לתוצאה של אי הרשעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully