וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ידונו במאסר עולם בלתי קצוב למחבלים

פנחס וולף

27.3.2011 / 0:03

כחלק מהמאבק בטרור, השרים ידונו היום בהצעת החוק המרחיבה בצורה משמעותית ענישת מחבלים ועוזריהם - החל מעונש מאסר בלתי קצוב, ועד ל-3 שנות מאסר בגין הזדהות עם ארגון טרור

על רקע ההסלמה בפעולות הטרור, ועדת השרים לחקיקה תדון היום (ראשון) בהצעת חוק ממשלתית, הכוללת 114 סעיפים והמבקשת להחמיר בצורה דרסטית את הענישה על טרוריסטים ועוזריהם.

על פי ההצעה, טרוריסט שפעולתו גרמה לפגיעות בגוף של ציבור גדול, גם אם לא הרג אנשים, או שהיה בפעולותו סיכון או שימוש בנשק כימי, ביולוגי או רדיואקטיבי, יהיה צפוי לקבל עונש של מאסר עולם לתקופה לא קצובה. לא רק שמאסר העולם לא יהיה קצוב, הנשיא גם לא יוכל לקצוב את העונש ב- 15 שנות המאסר הראשונות של המחבל, וגם לאחר מכן הקצבת העונש תהיה לא פחותה מ- 40 שנה.

בציר בין העונש המינימלי למקסימלי יהיה קיים מגוון רחב של ענישה, לפי חומרת העבירה שבוצעה: ראש ארגון טרור, למשל, יהיה צפוי לעונש של 25 שנות מאסר ללא קשר לעבירות שביצע, ולעומת זאת נושא תפקיד ניהולי או פיקודי יהיה צפוי לעונש של 15 שנה. חבר בארגון טרור ייגזרו חמש שנות מאסר, גם כשלא מוכחת השתתפות פעילה בפעילות הארגון, וחברות פעילה בארגון טרור או גיוס לארגון שכזה יגרור שבע שנות מאסר.על גילוי הזדהות עם ארגון טרור בפומבי יהיה עונש של שלוש שנות מאסר.

בנוסף למאסרים - חילוט רכוש של ארגוני טרור

גם ההגדרה של "ארגון טרור" מקבלת הרחבה משמעותית בהצעת החוק המוצעת. מעבר להגדרה הקיימת כבר היום בחוק, ההצעה מבקשת להוסיף שארגונים שאינם מבצעים טרור, אך תכליתם לעודד פעילות של ארגון טרור, כדוגמת ארגוני ה"דעווה" (הכשרת הלבבות) הפועלים ברצועת עזה יוכרזו אף הם כ"ארגון טרור". שר הביטחון יהיה הגורם המוסמך להכריז על קבוצה כ"ארגון טרור". לאחר הכרזה שכזו, הנושא יגיע לוועדת מייעצת שימנה שר המשפטים.

"לפי ההגדרה, אין נפקא מינה אם חברי הארגון יודעים את זהות החברים האחרים או לא ואם הארגון מבצע גם פעילות חוקית ואם הוא פועל גם למטרות חוקיות", נכתב בתזכיר החוק. "חבר ארגון טרור", על פי ההגדרה בהצעה, הוא גם מי שנקט בפעולה גלויה של הצטרפות לארגון טרור, גם אם לא ביצע פעולת טרור. במידה ויבקש להשתחרר מהארגון, החוק קובע כי כדי לא לשאת בעונש עליו יהיה להוכיח שהוא חדל זה מכבר להיות חבר בארגון.
ביניים:

מעבר לעונש המאסר על המחבלים, בית המשפט יוכל להורות גם על חליטת רכוש הקשור לביצוע הפעולה. שר הביטחון יוכל לתת צו חילוט לרכוש של ארגון טרור מוכרז. פעולה נוספת בהרחבת המאבק בטרור היא ניתנת סמכות למפקד מחוז במשטרה למנוע תהלוכה או כנס במידה ויש חשד סביר להניח שהאירוע הינו פעילות של ארגון טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully