וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט סגר שבוע של עליות שערים

נמרוד הלפרן

25.3.2011 / 23:22

במהלך השבוע מחקה הבורסה האמריקאית את הירידות שנגרמו כתוצאה מהמשבר ביפן. היום עלה מדד הדאו ג'ונס ב-0.4% ואילו הנאסד"ק הוסיף 0.2% לערכו

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית - ומחקו בתוך כך את הירידות שרשמו בעקבות רעש האדמה ביפן - על רקע דו"חות כספיים חיוביים במגזר הטכנולוגיה ונתוני צמיחה כלכלית טובים מהצפוי שפורסמו היום בארה"ב.

מדד דאו ג’ונס עלה ב-0.4% לרמה של 12,220 נקודות ונמצא בדרכו לעלייה שבועית של 3%; מדד S&P 500 הוסיף 0.3% לרמה של 1,313 נקודות בדרכו לעלייה שבועית של 2.7%; מדד נאסד"ק עלה ב-0.2% לרמה של 2,743 נקודות בדרכו לזינוק שבועי של 3.7%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום השביעי ברציפות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 3.44%. בסיכום שבועי זינקה התשואה ב-0.16% - עלייה השבועית החדה ביותר מאז ראשית חודש פברואר.

סימן נוסף להתפוגגות החששות שהעיבו על השווקים מאז רעש האדמה ביפן סיפק מדד התנודתיות של וול סטריט (VIX). המדד, שנסחר בבורסת האופציות של שיקגו ואשר ידוע בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לרמת הפחד של המשקיעים בוול סטריט, צנח בכ-40% בתוך שבעה ימי מסחר - הנפילה החדה ביותר מעולם שרשם במספר ימי מסחר זה מאז השקתו לפני שני עשורים.

התוצר המקומי הגולמי צמח ב-3.1%

התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב צמח ברבעון הרביעי של שנת 2010 בקצב שנתי של 3.1% - יותר מצמיחה של 2.8% עליה הצביעו נתונים ראשוניים שפורסמו בחודש שעבר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. כלכלנים צפו צמיחה של 3% ברבעון. בשנת 2010 כולה צמחה כלכלת ארה"ב ב-2.9% - הגידול החד ביותר זה חמש שנים - לאחר ירידה של 2.6% בתוצר בשנת 2009.
עוד בחזית המקרו כלכלית: מדד בטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ירד במארס לרמה של 67.5 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר זה חמישה חודשים - לעומת 77.5 נקודות בפברואר. הירידה של המדד היתה חדה יותר מנתונים ראשוניים שפורסמו מוקדם יותר החודש אשר הצביעו על מדד של 68.2 נקודות. תחזית הכלכלנים היתה לירידה מעט יותר מתונה לרמה של 68 נקודות.

ענקית התוכנות העסקיות האמריקאית אורקל (1.56% , 32.64) דיווחה אמש על רווח רבעוני גבוה מהצפוי וזינוק של 37% במכירות על רקע המשך התאוששות ההשקעות בטכנולוגיית מידע במגזר העסקי. אורקל, חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, גם הגדילה את הדיווידנד הרבעוני ב-20% וסיפקה תחזית מכירת רישיונות תוכנה חדשים לרבעון הנוכחי שעלתה על תחזיות האנליסטים.

אקסנצ'ר (סימול ACN), חברת הייעוץ הטכנולוגי השנייה בגודלה בעולם, דיווחה על זינוק חד מהצפוי ברווחיה והכנסותיה הרבעוניים וסיפקה תחזית הכנסות גבוהה מהצפוי לרבעון הנוכחי ותחזית רווח שנתית גבוהה מתחזיות האנליסטים.

ריסרץ' אין מושן (סימול RIMM) הקנדית, יצרנית בלקברי, הזהירה כי רווחיה והכנסותיה ברבעון הנוכחי יהיו נמוכים מתחזיות האנלסיטים.

ישראליות בוול סטריט

מגל מערכות הודיעה אמש כי חתמה על חוזה עם חברת מחקר, הקשורה לספק אנרגיה בארה"ב, למימון פיתוח ושיפור הטכנולוגיה של מוצר ה-PIPEGUARD של החברה המיועד להגנה על צינורות גז. מטרת הפיתוח הינה לשדרג ולהתאים את המוצר, שפותח במקור כדי להגן על צינורות נפט מפני פעולות טרור במדינות עולם שלישי, ליישום הנדרש במדינות מפותחות - הגנה כנגד חפירה בלתי מבוקרת בקרבת הצינורות.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully