וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ההפגנות נגד אסד מתפשטות לרחבי המדינה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

25.3.2011 / 15:15

חודשו ההפגנות נגד משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד. עדי ראייה דיווחו על מאות מפגינים בבירה דמשק. כוחות הביטחון עצרו כמה מהמפגינים. אלפים מפגינים גם בדרעא, חומס, לאד'קיה ורקה

חודשו ההפגנות נגד משטרו של נשיא סוריה, בשאר אסד, בעיר הדרומית דרעא, עם סיום תפילות יום השישי במדינה: אלפי בני אדם שהגיעו היום (שישי) לקחת חלק בהלוויות ההרוגים בעימותים עם כוחות הביטחון החלו להפגין נגד הממשל הסורי והם קוראים קריאות למען החופש במדינה.

עדי ראייה בסוריה דיווחו לסוכנות הידיעות רויטרס, כי המחאה התפשטה היום גם לבירה דמשק, וכי אלפי מפגינים מביעים תמיכה בתושבי דרעא. על פי הדיווחים, המשטרה החשאית עצרה לפחות עשרות מהמפגינים בדמשק, שקראו: "אנו מקריבים את דמנו, את נשמתנו עבורך דרעא". ממול נערכת הפגנה של תומכי אסד, הקוראים קריאות תמיכה בנשיא. המפגינים התאספו בכיכר אל-מרג'ה ומשם הם פוזרו בכוח ונעצרו. כמו כן דווח על מאות מפגינים בעיר חומס, קוראים קריאות בעד חירות ודורשים מהמשטר לפטר את המושל. גם בערים לאד'קיה ורקה נרשמו הפגנות.

כמו כן, אלפים הפגינו בכיכר הראשית בעיר דרעא שבסוריה נגד אחיו של הנשיא בשאר אסד, מאהר, ממפקדי משמר הרפובליקה. המפגינים צעקו לעברו: "מאהר אתה פחדן. שלח את כוחותיך לשחרר את הגולן".

בסוכנות הידיעות הרשמית דווח כי תושבי דרעא יצאו הלילה לרחובות "כדי להביע את שביעות רצונם מההחלטות שקיבל אתמול הנשיא בשאר אסד". על פי הדיווח, התושבים התכנסו בכיכר, ברחובות הסמוכים, בשכונות ובכבישים, נשאו את דגלי סוריה ואת תמונותיו של אסד. "בעיר שוררת אווירה של שביעות רצון", מסר כתב הסוכנות שאף הוסיף כי "החיים שבים למסלולם".

הפגנות בעיר דרעא, סוריה, 22 במרץ 2011. רויטרס
הפגנות בעיר דרעא השבוע/רויטרס

לפחות 100 בני אדם נהרגו אתמול

אמש הורה אסד על הקמת ועדה שתבחן את רמת החיים במדינה ותחקור את תקנות החירום, אשר משלו במדינה במשך 48 השנים האחרונות. בכירים בסוריה ומחוצה לה הביעו את התנגדותם להקמת הוועדה. לטענתם, אסד נכשל בנקיטת צעדים מידיים כשלא נענה לדרישות החוזרות ונשנות לשחרור אלפי אסירים פוליטיים, אפשר חופש ביטוי והתכנסות ונתן יד חופשית לכוחות הביטחון.

מוקדם יותר אתמול דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית כי לפחות 100 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון במהלך המהומות בעיר דרעא שבדרום המדינה. כך לפי טענתו של איש אופוזיציה סורי. עדי ראייה בעיר דיווחו כי כוחות הביטחון הסורים ירו גם אתמול אש חיה לעבר מפגינים שהשתתפו בהלוויותיהם של ההרוגים. כמו כן דיווחו העדים כי כוחות הביטחון ירו לעבר מפגינים שהגיעו לעיר מהעיירות הסמוכות כדי להביע סולידריות עם תושבי העיר, המפגינים זה שבוע ברציפות נגד משטרו של הנשיא אסד.

(עדכון ראשון - 13:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully