וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון מזהיר את חמאס: נשקול תגובה חריפה וכואבת

24.3.2011 / 16:35

חברי כנסת משמאל ומימין הגיבו בזעם לירי הרקטות לעבר אשדוד. משה יעלון: חמאס אחראי לכל מה שנורה מהרצועה. ח"כ גילאון: "הסירוב לטרור הוא קונצנזוס"

המערכת הפוליטית ממשיכה לסעור בעקבות המשך ירי הרקטות לדרום הארץ והרחבת טווח הנפילות. מספר שרים וחברי כנסת הגיבו בחריפות בעקבות נפילת רקטת הגראד אחר הצהריים (חמישי) באשדוד. כתוצאה מהנפילה לא היו נפגעים בנפש, אך מספר בני אדם לקו בחרדה.

המשנה לראש הממשלה משה יעלון (ליכוד) אמר הערב לקראת שובו מארצות הברית כי "ישראל לא תהיה סבלנית לשום הסלמה ביטחונית, לא באמצעות פיגועי טרור ולא באמצעות ירי רקטות אל עבר אזרחיה". לדברי יעלון, "המלחמה בטרור אינה בסגנון של זבנג וגמרנו אלא מצריכה מאבק ארוך ומשולב, אך זה לא ימנע מאתנו לטפל במי שיורה לעבר ישראל, כפי שנעשה בימים האחרונים, או משגר פיגועים למרכזי הערים. מי שיעשה כן לא יהיה חסין מפני פגיעה ופעולה תקיפה ונחרצת. החמאס הוא זו שאחראי על כל מה שנורה מרצועת עזה גם אם אינו נוטל אחריות על הנעשה והוא שיישא במחיר". יעלון הוסיף כי "אין לישראל רצון להיגרר לעימות מול חמאס, אך אם ניאלץ לעשות כן תגובתנו תהיה חריפה וכואבת".

חבר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו) אמר כי "הגיע הזמן להסיר את הכפפות ולהנחית מכה כואבת על מי שמנסה לפגוע באזרחים ישראלים תמימים. אירועי הימים האחרונים מחייבים את מקבלי ההחלטות להפסיק לאיים ולהתחיל לפעול לאלתר". ח"כ דני דנון (ליכוד) אמר כי "חמאס מתחנן כעת ל'עופרת יצוקה 2'. לא ייתכן כי ילדי יבנה ואשדוד יחיו בפחד מירי הרקטות, בעוד שילדי החמאס ימשיכו לישון בשקט בעזה. הגיע הזמן להכניס את ראשי החמאס למחילות ולמוטט את תשתית הטרור".

גם יו"ר סיעת מרצ ותושב אשדוד, ח"כ אילן גילאון, הגיב לירי ואמר כי "ישראל לא תוכל להשלים עם המשך הירי על עריה ועל חיי אזרחיה. על החמאס להפנים שהסירוב הישראלי לחיות עם הטרור וההכרה שאין מנוס אלא להלום בו הם בבחינת קונצזנוס". עם זאת הדגיש גילאון כי "על ראש הממשלה להפנים שהמשך הקיפאון המדיני הוא קרקע פורייה לאירועים מסוג זה".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר: "ממשלת נתניהו, שנמנעה מתגובה משמעותית כשנפלה רקטה בבאר שבע, תאלץ לצאת למלחמה אם תיפול רקטה בפרברי תל אביב. הגיע הזמן שהממשלה תבין שדין שטח פתוח במערב הנגב כדין מגדלי עזריאלי ותגיב לכל פגיעה בריבונות ישראל כאילו נפגע המקום החשוב ביותר במדינת ישראל. רק אם ראשי החמאס ישלמו בחייהם על כל ירי כזה ניתן יהיה לעצור את גל הטרור".

חברו לסיעה ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "אל לנתניהו להמתין לפגיעה בנפש כדי לצאת לפעולה בעזה. התקפת הטילים על אזרחי ישראל לא יכולה להסתיים בהפצצת עמדות קרטון במחנות אימונים. בסוף נצטרך למחוק את עזה המאיימת על קיומנו. כדאי שנעשה זאת לפני שיהיו הרוגים מיותרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully