וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בסוריה: "100 נהרגו מאש כוחות הביטחון"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

24.3.2011 / 13:53

לטענת איש אופוזיציה, העיר דרעא שבדרום המדינה "זקוקה לשבוע רק כדי לקבור את המתים". לביה"ח המקומי הגיעו רק אתמול 25 גופות - "כולן של נפגעי ירי". מחר מתוכננות הפגנות המוניות

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: רן צימט; קריינות: אביב אברמוביץ')

מימדי הטבח נחשפים: לפחות 100 בני אדם נהרגו מאש כוחות הביטחון במהלך המהומות עיר דרעא שבדרום סוריה, כך דיווחה היום (חמישי) סוכנות הידיעות הצרפתית, לפי טענתו של איש אופוזיציה סורי. "יש בוודאות יותר מ-100 הרוגים", אמר איש האופוזיציה איימן אסווד. "דרעא זקוקה לשבוע רק כדי לקבור את המתים. מה שקרה פה מזכיר את זאוויה ומיסרתה (ערים בלוב שבהם טבחו כוחותיו של קדאפי במפגינים - נ.י)".

מוקדם יותר דיווח בית החולים המרכזי בדרעא כי לפחות 25 גופות של מפגינים שנורו למוות הועברו אליו אתמול. זאת בהמשך לדיווחים קודמים שהעמידו את מספר ההרוגים מאז פרוץ הפגנות המחאה בעיר, לפני שבוע, על 15. "קיבלנו אתמול אחר הצהריים 25 גופות", אמרו הגורמים. "כולן היו של נפגעי ירי". לא ברור אם כל ההרוגים שנספרו נורו בעימות שלשום בלילה במסגד "אל עומרי" בעיר או גם באירועים נוספים.

מהומות שפרצו במהלך הפגנות נגד השלטון בעיר דרעא, דרום סוריה, 23 במרץ 2011. Hussein Malla, AP
מפגינים בדרעא, השבוע/AP, Hussein Malla

עדי ראייה בעיר דיווחו כי כוחות הביטחון הסורים ירו גם אתמול אש חיה לעבר מפגינים שהשתתפו בהלוויותיהם של ההרוגים. כמו כן דיווחו העדים כי כוחות הביטחון ירו לעבר מפגינים שהגיעו לעיר מהעיירות הסמוכות כדי להביע סולידריות עם תושבי העיר, המפגינים זה שבוע ברציפות נגד משטרו של הנשיא בשאר אל-אסד.

גל מעצרים בעיר

לטענת ארגוני זכויות האדם, כוחות הביטחון הסורים עורכים בימים אלה גל מעצרים נרחב נגד תושבי דרעא, תוך שימוש באלימות נגדם. במקביל, ממשיכות ההפגנות להתפשט לעיירות ולכפרים בסביבה. כך למשל, בעיירה אל-חארה שמצפון לדרעא השתתפו, לטענת גורמי זכויות אדם, 2,500 בני אדם בהפגנה נגד השלטונות.

האירוע המרכזי התרחש בלילה בין שלישי לרביעי, אז פרצו כוחות פרצו הביטחון למסגד בעיר שבו התבצרו מאות מפגינים סורים נגד שלטונו של אסד, ירו לעברם אש והרגו חלק מהם, בהם רופא. לשלטונות הסורים הייתה גרסה שונה לאירוע: לטענתם, "כנופייה חמושה" תקפה צוות רפואי ואזרחים נוספים. אתמול אף הציגה הטלוויזיה הסורית מצבורים של נשק וכסף מזומן שנמצאו במסגד, והיו שייכים, כך נטען, לאותה כנופייה.

נשיא סוריה בשאר אסד מנסה בימים האחרונים להרגיע את הרוחות בדרעא. אחד הצעדים בהם נקט היה פיטורי מושל המחוז, בניסיון להיענות לדרישותיהם של המפגינים ולפייסם - אולם נראה שהמהומות לא ישככו בקרוב. בין היתר, טענו בארגוני זכויות האדם כי מחר מתוכננות הפגנות נגד המשטר ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully