וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: שכירי חרב רצחו זוג תמורת 1,000 שקלים בב"ש

רמי שני

24.3.2011 / 11:10

ורוניקה קו ומשה אחייב נרצחו ע"פ החשד על ידי שכירי חרב לאחר שאחייב נקלע לקטטה בפיצוציה בבאר שבע עם אח של בכיר ב"מאפיה הרוסית" בעיר. כך הותר היום לפרסום

המשטרה בנגב, פענחה לטענתה את הרצח הכפול באמצע חודש אוגוסט האחרון, בו נרצחו ורוניקה קו ומשה אחייב, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. אחד המעורבים בביצוע הרצח, הסכים להיות עד מדינה והפליל את חברי הכנופיה, שביצעו את המעשה, בשכונת נחל בקע בבאר שבע. "זה היה רצח מאוד מזעזע, נכנסו רוצחים לדירה, פתחו את הדלת ופשוט ירו בשניים", סיפר סנ"צ דודו בואני, מפקד יחידת החקירות המרכזית במשטרת הנגב, "לשניים אין עבר פלילי מוכר בבאר שבע. הבחורה, נרצחה ללא עוול בכפה".

מחקירת המשטרה עולה, שאחייב היה מעורב בקטטה כמה ימים לפני הרצח בקיוסק 'בון-בון', שם הוא ישב עם כמה מחבריו. לאחד האנשים, שספג ממנו מכות נמרצות, יש אח שכלוא בבית הסוהר "אשל" והוא בעל מעמד גבוה מאוד בארגון הפשיעה הרוסית (המאפייה הרוסית): "לאחר האירוע, בו אחייב היה מעורב בהכאת המעורבים, ניתנה הנחייה מכלא אשל בבאר שבע, בו יושב האח, לרצוח את אחייב" הסביר סנ"צ בואני, "הרוצחים הגיעו מאזור המרכז ולא הכירו את הקורבן. הוכנה עבורם דירת מסתור בעיר על ידי אנשי קשר שהצביעו עבורם על דירתו של אחייב, נתנו להם כסף ומכונית. ככל שידוע לנו, הם קיבלו סכום של 1,000 שקל על ביצוע הרצח". האדם המעורב בקטטה, ואחיו היושב בכלא, נחשבים כאחראים מבחינת ארגון הפשיעה, על העיר באר שבע. במשטרה אומרים, כי אין הוכחה על כך, שהם אלו שהזמינו את הרצח.

אחייב, העוסק בין היתר בהיאבקות ונחשב לאדם חזק ביותר, גר ביחידת מגורים, ליד בית הוריו. הרוצחים נכנסו לתוך הבית, הגיעו ליחידת הדיור ולאחר שרצחו את אחייב, הם חשבו כי קו זיהתה אותם ולכן רצחו גם אותה: "הצלחנו להביא ראיות לכך, שחלק מהמעורבים בפרשה סחרו בסמים ובאמצעי לחימה. בתחילת השנה, הצלחנו לגייס עד מדינה שהפליל עוד 11 בני אדם במעורבות ובקשר לרצח". לדבריו, ביום ראשון יוגש כתב אישום נגד שבע מהחשודים, המעורבים ברצח.

ההנחייה הגיעה מהכלא

ראש מחלק התשאול בימ"ר נגב, רפ"ק ערן כהן אמר עם חשיפת הפרשה, כי לנרצחת לא היה קשר לקטטה שהיתה ב'בון-בון': "היא הכירה את אחייב כמה ימים קודם לכן. למעשה זמן קצר לפני הרצח, הוא אסף אותה מביתה והגיע עימה לחדרו", סיפר, "התפתחה קטטה בקיוסק 'בון-בון' על תשלום עבור משקאות. הוא הפליא מכותיו ביריביו, בהם אחד שביקש לקחת משקה מבלי לשלם עבורו. לאיש יש אח אסיר בכלא אשל, בעל מעמד גבוה מאוד. הוא התחבר לאדם נוסף, שהעביר את ההנחייה לבצע את הרצח".

במהלך החקירה, נחשפה בפני השוטרים שיטת הפעולה של התרבות ממנה הגיעו הרוצחים: "בשל פגיעה בכבוד של אחד האנשים, נתנה ההנחיה לבצע את הרצח ונעשו הפעולות לממש אותו. בפשיעה הרוסית, לפגיעה בכבוד יש הרבה מאוד משמעות". לדברי רפ"ק כהן, הרוצחים כלל לא הכירו את שני הנרצחים: "בזירה היו שלושה בני אדם שביצעו את הרצח וכתב האישום יוגש כלפיהם".

רפ"ק יוסי ברדה, ראש מחלק המודיעין בימ"ר נגב אמר, כי חלק מהפרטים התבררו עוד בליל הרצח: "היינו צריכים לגלות מי בדיוק היו המובילים ומי ירה בהם" הוא סיפר, "הבסיס לכל העבודה, היה מודיעין ממוקד, לפיו כיומיים לאחר הרצח, התחלנו להבין מול מה אנחנו עומדים. אחייב ידע עם מי הוא הסתבך. הוא ידע שמדובר בכנופיית הפשיעה הרוסית. הציעו לו להתרחק מהעיר לכמה ימים כדי לא להיפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully