וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרם אקדמי? ינותק הקשר בין אוני' יוהנסבורג לבן גוריון

24.3.2011 / 10:20

לאחר חודשים של ניסיונות של קבוצת אקדמאים דרום אפריקאיים בראשות הארכיבישוף דזמונד טוטו להטיל חרם על האוניברסיטה בנגב, החליט אתמול הסנאט לסיים הסכם מחקר משותף במחאה על "האפרטהייד הישראלי"

אוניברסיטת יוהנסבורג בדרום אפריקה החליטה אתמול (רביעי) על ניתוק קשריה עם אוניברסיטת בן גוריון בנגב, זאת לאחר חודשים של ניסיונות של אקדמאים באוניברסיטה להטיל חרם אקדמי על האוניברסיטה הישראלית, במחאה על "האפרטהייד הישראלי" וכיבוש השטחים.

קבוצת אקדמאים דרום אפריקאים בראשות הארכיבישוף זוכה פרס נובל לשלום דזמונד טוטו ניסתה בשנה שעברה ליזום הטלת חרם כללי על האוניברסיטה בנגב, בעקבות הסכם מחקר משותף שנחתם בין שתי האוניברסיטאות בתחום הביוטכנולוגיה וטיהור המים. טוטו כתב אז כי "האוניברסיטאות הישראליות הן חלק בלתי נפרד מהמשטר הישראלי מתוך בחירה; בעוד שלפלסטינים אין גישה לאוניברסיטאות ובתי ספר, האוניברסיטאות בישראל יוצרים מחקרים, טכנולוגיה וטיעונים המשמרים את הכיבוש הישראלי הסנאט ביוהנסבורג החליט אז שלא להחרים את האוניברסיטה, אך הציב תנאים להמשך שיתוף הפעולה המחקרי, הכוללים שיתופי פעולה עם אוניברסיטאות פלסטיניות וחוקרים פלסטיניים, והתריע כי אם אוניברסיטת בן גוריון לא תמלא אחר התנאים, הקשרים ינותקו כליל.

בהצבעה חשאית שנערכה אמש בסנאט באוניברסיטת יוהנסבורג, הצביעו 72 חברים בעד ניתוק כל הקשרים בין האוניברסיטאות, בעוד כ-45 חברי סנאט הצביעו נגד. הסנאט הדגיש בהחלטתו כי הוא אינו מגביל או אוסר על התקשרויות של מרצים יחידים בין האוניברסיטאות, וכי הוא ממשיך לעודד קשרי מחקר "בלתי פורמליים" בין המוסדות.

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה כי היא מביעה צער על ההחלטה של אוניברסיטת יהונסבורג וכי האוניברסיטה ממשיכה להיות מחויבת "לקידום הערכים של חופש אקדמי, שיתוף פעולה אזורי לקידום של צדק חברתי דרך חינוך ומחקר". עוד נמסר כי פרויקט המחקר המשותף בין יוהנסבורג לבן גוריון נועד "לפתור בעיות אמיתיות של זיהום מים במאגר ליד יוהנסבורג ובתור שכזה הוא לטובתם הישירה של תושבי האזור". נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, רבקה כרמי, מסרה כי "מי שמפסיד מההחלטה הזו הוא העם הדרום אפריקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully