וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון הדמוקרטיה

חזי שטרנליכט

24.3.2011 / 7:49

זה היה שבוע גורלי. מכל עבר התרחשו אירועים חיוביים, שצריך לתת עליהם את הדעת.

בימים האחרונים הפתיעו אותנו יום אחר יום אקזיטים של חברות הייטק - פתאום נמכרו חברות ישראליות במאות מיליוני דולרים לחברות מחו"ל אחרי תקופת יובש. גם למערכת אכיפת החוק היה זה שבוע של "אקזיטים". פסק הדין במשפט קצב ואתמול - האישור הדרמטי של ועדת כספים בעניין מסקנות ועדת ששינסקי. כל האירועים האלו הם ניצחון של הדמוקרטיה ושל הרוח היזמית הישראלית.

איזה ניצחון חשוב. יש גז ישראלי בשפע והוא יזרום אלינו הודות ליזמים שמצאו ומפתחים אותו. זה יקרה, למרות מסעות ההפחדה. גם ביום שאחרי אימוץ מסקנות ששינסקי.

המערכה טרם הסתיימה

גם האקספלורציה, החיפוש אחר מאגרי הגז הנוספים שנמצאים שם בים ומחכים ליזמים, גם הוא לא ייפסק - ואף יגבר. גם המשקיעים הקטנים ימשיכו להשקיע משום שהתגמול לא נפגע, הוא רק הפך להוגן יותר עבור דורות העתיד שלנו.

כיום, בעת החדשה הזו במזרח התיכון, אנחנו כבר יודעים איזו משענת קנה רצוץ היא שכנתנו הדרומית מצרים. הבנו שעלינו לסמוך רק על עצמנו מעתה. לכן אנו חייבים להאיץ את פיתוח מאגרי הגז שנתגלו. ועדת ששינסקי נתנה דעתה והעניקה הטבות ליזמים כדי שיאיצו את הפיתוח.

ברור שלא מדובר במחיר קל ליזמים, הם מסתכלים על העוגה שחולקה מחדש. אבל זוהי חלוקה הוגנת. המדינה לא יכלה לוותר על משאביה ללא תמורה, כלאחר יד. לאורך כל התהליך הארוך והמייגע - אבל החשוב וההיסטורי הזה - היו מי שניסו להאביס שוב ושוב את חשבונות הבנק של הטייקונים במיליארדי שקלים. אולי נשבו באמא-של-כל-מסעות הלחצים. אתמול הם רשמו הפסד בקרב - אבל המערכה טרם הסתיימה.

יהיה אפשר להירגע אחרי שהחוק יעבור בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. אז נוכל להתגאות באמת בבית המחוקקים שלנו שאמר אמירה ברורה: אני מייצג את הציבור. את כל הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully