וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ששינסקי: חלק מהתמלוגים יופנו לקרן רווחה

23.3.2011 / 19:00

חלק מההכנסות מתמלוגי הגז והנפט בישראל יוקדשו לקרן שתשקיע במיזמים חברתיים - כך הוסכם בין האוצר לחברי ועדת הכספים של הכנסת בדיון על חוק ששינסקי

חברי הכנסת ניצחו את הממשלה: בפתיחת הדיון על סעיפי חוק ששינסקי למיסוי הגז והנפט בוועדת הכספים של הכנסת, הגיעו חברי הוועדה ונציגי משרד האוצר להסכמה על הקמת קרן אליה יופנו כספים מתמלוגי הגז לשם מטרות חברתיות.

חברי הכנסת דרשו להכליל בחוק סעיף שיקבע כי "הממשלה תקים קרן לניצול כספים מהכנסות המדינה מגז ומנפט למטרות חברתיות-כלכליות ותקדם הצעת חוק שתקבע את אופן ניהולה של הקרן, ניהול הוצאותיה, והמטרות לשמן יוקצו הכספים שיצטברו". הדיון ממשיך להתנהל בשעה זו ובסיומו תיערך הצבעה לקראת קריאה שנייה ושלישית .

הצעת החוק להקמת הקרן תצטרך להגיע לאישור הכנסת עד חודש נובמבר השנה. ח"כ יעקב אדרי שהוביל מטעם קדימה את המאבק להכנסת הסעיף להקמת הקרן אמר כי, "מדובר בהישג חשוב שלא נשאר ברמה ההצהרתית ויעוגן בחוק, כך שכל הציבור בישראל יוכל ליהנות ממנו. נמשיך להילחם למען הציבור ככל שיידרש".

מוקדם יותר, אמר שר האוצר, יובל שטייניץ, כי בשבועות הקרובים תוקם ועדה בראשות ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, לבחינת נושא הקרן. "לפני תשע שנים הבית הזה נכנע למכבש לחצים מאוד קשה וביטל הצעת חוק דומה להעלאת מסים משמעותית על גז ונפט. זו לא הייתה שעתה היפה של הדמוקרטיה בכנסת", אמר. "היום חברי הכנסת הולכים לתקן את המצב הזה מבחינה חברתית, דמוקרטית וכלכלית, ולאחר תהליך מאוד מכובד שלא היה רציני ממנו".

לפני חמישה חודשים פירסמה ועדת ששינסקי את המלצות הביניים שלה לחלוקה מחודשת של הרווחים ממכירת אוצרות הטבע של המדינה. המלצות ביניים אלה העמידו את נתח המדינה בתגליות הגז בטווח של 60%-70%, לעומת כ-30% כיום, תוך שהוועדה ציינה מפורשות כי "הלכה רחוק מדי לטובת היזמים כדי להיות בטוחים כי היזמים כיסו בביטחון המרבי את ההשקעות שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully