וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: לא ניתן למנוע פיגועים באופן מושלם

דני יתום

23.3.2011 / 18:29

זה לא שארגוני הטרור המציאו שיטות פעולה חדשות או נתקפו במוטיבציה גבוהה, פשוט אין דרך להבטיח שלא יהיו פיגועים בכלל. דני יתום חושב שצריך להגיב ביד קשה על ההסלמה הביטחונית

הימים האחרונים הם ימים עמוסים ביטחונית ; לא צריך להיות מומחה או בעל עבר ביטחוני בשביל לראות את ההסלמה במחוזותינו, שמתרכזת בעיקר בדרום הארץ, אבל לצערנו, כפי שראינו היום, מגיעה גם לירושלים.

חשוב לזכור: אין דרך להבטיח שלא יהיו פיגועים בכלל. כוחות הביטחון שלנו עושים מאמצים גדולים מאוד כדי לסכל ולמנוע פיגועים ובהצלחה רבה, אבל הצלחה אף פעם אינה שלמה ואינה מוחלטת. הנה אנחנו עדים להתגברות הירי ברצועת עזה וגם לפיגוע בירושלים שמצטרף לפיגוע באיתמר בשבוע שעבר ולמטען במכולת הזבל בירושלים לפני מספר שבועות. זה לא שארגוני הטרור המציאו שיטות חדשות; כל הפיגועים דומים – תמיד מדובר במחבלים מתאבדים, או מטעני חבלה, או ירי רקטות לעבר יישובי הדרום.

כדי לעצור את ההסלמה, ולהביא למצב בו לארגוני הטרור אין עניין ורצון לבצע פיגועים, צריך להגיב ביד מאוד קשה על הפיגועים ולא רק לאחר התרחשותם, צריך לפעול גם במישורים של סיכול ומניעה. הפעילות ברצועת עזה חייבת להמשיך להתמקד במדיניות המטרות המדויקות ובפגיעה בכל שרשרת הפיקוד של ארגוני המחבלים; הג'יהאד שלוקח אחריות על הירי והחמאס שלא עושה מספיק בשביל למנוע גם מארגונים אחרים ברצועה לירות על יישובים ישראלים.

המרחב סביב ישראל לא סגור הרמטית

המוטיבציה הגבוהה של ארגוני הטרור קיימת כל הזמן; פעמים רבות, הם אינם מצליחים להוציא את תוכניותיהם לפועל, תודות ליכולות הסיכול של מערכת הביטחון הישראלית. ואולם, טובות ככל שיהיו יכולותינו, הן לא סוגרות הרמטית את המרחב מסביב לישראל. לא אופתע אם יתברר שהמחבל שהניח היום את המטען בירושלים עבר דרך אחת הפרצות בחומה, באחת השכונות המזרחיות של ירושלים. העבודה שם מתמהמהת מסיבות שונות, והחומה שאמורה לדאוג לבטחונם של תושבי ירושלים לא נאטמת. זאת צריכה להיות העדיפות הראשונה. בנוסף, יש להגביר את הבדיקות הביטחוניות ולהציב מחסומים, גם אם זה יציב קשיים על אפשרויות המעבר של אזרחים תמימים. כמו כן, חשוב לזכור שההסלמה בדרום היא לא דבר חדש, כבר תקופה מסויימת שארגוני המחבלים מושפעים ממה שקורה מסביב, הם רואים את ההתרחשויות במדינות ערב, וזה מגביר את המוטיבציה לפעולות התנגדות.

* אלוף (במיל') דני יתום שימש כראש המוסד, ואלוף פיקוד מרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully