וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטיפת המהנדס: שגרירת ישראל בקייב זומנה להבהרה

23.3.2011 / 17:36

משרד החוץ בקייב זימן לשיחת הבהרה את שגרירת ישראל בעקבות "היעלמותו" של המהנדס הפלסטיני דיראר אבו-סיסי. השבוע הודתה ישראל כי הוא מוחזק בשטחה לצורכי חקירה

שגרירת ישראל באוקראינה, זינה קלייטמן, זומנה הבוקר (רביעי) לשיחת הבהרה במשרד החוץ בקייב, בעקבות מעצרו של המהנדס הפלסטיני דיראר אבו-סיסי. ראש מחלקת התקשורת במשרד החוץ בירושלים, יוסי לוי, מסר כי קלייטמן נשאלה לגבי הפרשה והשיבה להן, והוסיף כי "היחסים בין ישראל ואוקראינה מצוינים - ויישארו כך גם בעתיד לפי האינטרסים של שתי המדינות".

ביום ראשון הודתה לראשונה מדינת ישראל כי היא מחזיקה באבו-סיסי, מהנדס פלסטיני בן 42, לאחר שבמשך ימים רבים פורסם בתקשורת הזרה שהוא נחטף בעת שנסע ברכבת באוקראינה. בדיון שהתקיים ביום חמישי שעבר בבית משפט השלום בפתח תקווה, התקבלה החלטה להסיר באופן חלקי את צו איסור הפרסום הגורף שהוטל על הפרשה, אך השופטת ליה לב-און אסרה לפרסם פרטים נוספים על נסיבות מעצרו. הסרת הצו באופן חלקי נעשתה לבקשת האגודה לזכויות האזרח בישראל, ועוד נחשף כי את אבו-סיסי מייצגת עורכת דין ישראלית, סמדר בן-נתן.

ורוניקה אבו-סיסי, אשתו של המהנדס הפלסטיני שנעלם באוקראינה. רויטרס
אשתו של אבו-סיסי מחזיק את תמונתו/רויטרס

יצוין כי לפני כמה ימים ביקר בארץ ראש ממשלת אוקראינה, ניקולאי אזארוב, ונפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מלשכת נתניהו נמסר אז כי השניים דנו בנושאים כלכליים. כשנשאל על ידי עיתונאים בנוגע למעצרו של אבו-סיסי על ידי גורמים זרים בשטח מדינתו, התחמק אזארוב מלהתייחס לנושא.

המרכז הפלסטיני לזכויות אדם בעזה פרסם שלשום פרטים חדשים על אודות נסיבות היעלמותו של אבו-סיסי. לטענת הארגון, גם עורך דין מטעמו נפגש עם אבו-סיסי, שמסר לו כי ב-19 בפברואר עלה על רכבת מחרקוב לקייב, על מנת להיפגש עם אחיו, אותו לא ראה זה זמן רב, ושם נחטף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

אבו סיסי טוען כי נחקר ע"י המוסד

בארגון סיפרו עוד כי אבו סיסי סיפר שבמהלך הנסיעה ברכבת, נכנסו לקרון בו נסע שלושה אנשים, שניים מהם לבושים במדי צבא, וביקשו ממנו להציג בפניהם את דרכונו. כשסירב, הם איימו עליו ולקחו את הדרכון בכוח. השלושה הורידו אותו מהרכבת בכוח בתחנת פולטבה, אזקו אותו ושמו כיסוי על ראשו.

בהמשך תיאר המהנדס כי הוא הוסע לקייב, שם הוחזק בדירה בה שהו שישה אנשים נוספים, שהציגו את עצמם כאנשי מוסד. אבו-סיסי הוסיף כי "אנשי המוסד", לכאורה, חקרו אותו, ובהמשך העלו אותו על טיסה שארכה בין ארבע לחמש שעות, שיעדה לא ברור לו. כ-30 דקות לאחר הנחיתה, הוא הועלה על טיסה נוספת, שארכה כשעה, ויעדה היה ישראל. הוא טוען כי במשך שבועיים נאסר עליו ליצור קשר עם עורך דין, איסור שהוארך לאחר מכן ב-11 ימים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully