וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד ראייה לפיגוע: "ראיתי ילד מחורר מרסיסים"

איילה חננאל, אריאל נוי ומוטי לוי

23.3.2011 / 16:51

עשן, שברי זכוכיות וכתמי דם בכל עבר - אלו המחזות שנגלו לעיני מי שנקלע לזירת הפיגוע ברחוב שז"ר בירושלים. "לא חווינו פיגוע כבר תקופה ארוכה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, רויטרס. עריכה: אמיר קוטיגרו)

עדי ראייה לפיגוע שאירע אחר הצהרים (רביעי) ברחוב שז"ר בירושלים מספרים על המחזות הקשים שנראו במקום, לחלקם הדבר עורר זיכרונות מימי האינתיפאדה השנייה במהלכה אירעו פיגועים רבים בבירה. אחד מעדי הראייה, יונתן שקיבאי, סיפר כי הוא צעד ברחוב כ-50 מטרים ממקום הנחת המטען כשלפתע שמע את קול הפיצוץ שהיה כל כך חזק שההדף העיף אותו. "ראיתי ילד חרדי כבן 11-12 פצוע שרץ לכיוון שלי כשהוא מחורר מרסיסים", סיפר, "הוא התיישב על הרצפה ואני ואישה נוספת שעמדה בסמוך הגשנו לו עזרה".

פיגוע סמוך לבנייני האומה בירושלים, מרץ 2011. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
זירת הפיגוע/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

אחד הפצועים שנפגע באורח קל סיפר על הרגעים לפני ואחרי הפיצוץ ודיווח כי לא היה מדובר במחבל מתאבד. "זה לא היה בן אדם שהפעיל את המטען, זה היה משהו ששעון על יד התחנה, ככל הנראה על טלפון ציבורי". עוד סיפר הפצוע, "אני הייתי בתחנה והמתנתי לאוטובוס, רגע לאחר הפיצוץ אמרתי לנהג שייסע קצת קדימה. הוא פתח את הדלתות ונכנסתי לתוך האוטובוס לעזור כמה שניתן, אני חטפתי בעיקר הדף".

יאיר זימרמן, כונן במד"א ירושלים שהיה בדרכו לעבודה בסניף מד"א הנמצא בסמוך לזירת הפיגוע סיפר לוואלה! חדשות כי "האוטובוס נכנס לתחנה ואז התרחש הפיצוץ - האוזניים שלי עדיין מצלצלות אבל אני בסדר בסך הכל. בהתנדבותי אני כונן מד"א ירושלים וידעתי לטפל במי שאפשר לטפל והתפניתי בעצמי".

ויקה, המשמשת אף היא ככוננית במד"א, שהתה עם חבריה במהלך משמרת רגילה עד שלפתע שמעו את הד הפיצוץ. "מיד הבנו שמדובר בפיגוע ורצנו לכיוון הזירה", סיפרה ויקה שהתחילה להעניק טיפול רפואי לפצועים במקום וגילתה כי אחד ממטופליה הוא עמיתה שהיה אמור להחליפה בתום המשמרת, "למרות שהוא היה פצוע התחיל לטפל ביתר הפצועים במקום וגם אנחנו שאמנם לא חווינו פיגוע כבר תקופה ארוכה כבר מתורגלים באירועים מסוג זה".

מחקירה ראשונית התברר כי המטען שהתפוצץ הוטמן במזוודת "טרולי" בצמוד לקיוסק בו אירע פיגוע לפני כ-15 שנים ומאז נקרא "פיצוץ של קיוסק". כ-25 פצועים פונו לקבלת טיפול רפואי, אחד מצב אנוש, שלושה במצב קשה והשאר במצב בינוני וקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully