וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפט קצב בתקשורת החרדית: מישהו אמר אונס?

מוטי לוי

23.3.2011 / 12:19

בעוד כלי התקשורת החילוניים התמקדו בכל פרט בסיקור גזר הדין של הנשיא לשעבר, בתקשורת החרדית ניגשו לעניין בזהירות יתרה. "צעירים לא צריכים להיחשף לחומרים מהסוג הזה"

במהלך היממה האחרונה נאבקה התקשרות החרדית בבעיה טכנית לא פשוטה: כיצד מסקרים את גזר הדין של הנשיא לשעבר משה קצב שהעסיק את כל המדינה, מבלי להזכיר את הנאנסות או את סעיפי האישום העוסקים באונס? בעיתון החרדי היומי 'המודיע' בחרו הבוקר (רביעי) להתעלם לחלוטין מגזר הדין של בית המשפט. גורם במערכת הסביר לוואלה! חדשות כי "עיתון המודיע מתרחק מהכיעור וממה שדומה או מזכיר אותו", כאשר כוונתו לסעיפי האישום נגד הנשיא לשעבר.

מנגד, בערוץ הרדיו החרדי "קול חי" התייחסו לגזר הדין בצורה סלקטיבית. גזר הדין דווח בצורה יבשה מבלי להזכיר את סעיפי האישום ואת הרקע. תגובותיהם של הנשיא שמעון פרס ושל סיעת ש"ס נכנסו אף הן. ינקי פלאי, מנהל התוכניות ברדיו אמר כי "כרדיו הפונה לציבור החרדי, מערכת הסינון הפועלת בכל כלי מדיה אצלנו היא ברמה גבוהה יותר ולא יכולה לסקר אירועים מסוג זה, למרות שלהערכתנו אין אחד מהמאזינים שלנו שלא יודע במה הואשם הנשיא קצב". פלאי הוסיף גם כי "אנחנו מעוניינים שהרדיו יוכל להיות כלי שפתוח בכל עת גם בזמן שהילדים מסתובבים בבית ומקשיבים לו". לדברי פלאי "צעירים, ללא קשר למידת דתם, לא צריכים להיחשף לחומרים מהסוג הזה, לכן אנחנו הפונים לחרדים שבהם מקפידים על הסינון".

גם באתרי החדשות החרדיים הובא גזר הדין מבלי להזכיר את סעיפי האישום. בעניין הפיצויים אותם נדרש קצב לשלם לנפגעות תקיפותיו מצאו באתרים החרדיים דרך יצירתית לצאת מהתסבוכת. אתר החדשות החרדי "כיכר השבת" דיווח כי "לצד עונש המאסר, פסק בית-המשפט גם פיצוי של 100 אלף שקל שעליו לשלם לתביעה", האזכור להרשעה היה אף הוא יבש ואינפורמטיבי: "לפני כחודשיים הרשיעו השופטים ג´ורג´ קרא, מרים סוקולוב ויהודית שבח את קצב בכל סעיפי האישום נגדו", נאמר באתר.

בהנהלת אתר "כיכר השבת" הסבירו כי "באינטרנט יש יכולת גדולה יותר לכתוב דברים שלא ניתן בכלי תקשורת קונוונציונליים אחרים, בגלל שהאינטרנט בציבור החרדי לא נגיש לילדים וצעירים. אבל בכל מקרה מעבר לדיווח הקונקרטי על העונש ופרשנותו המשפטית אין שום צורך להיכנס לפרטים שכל ההתעסקות בהם היא צהובה לחלוטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully