וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשנות: הירי על באר שבע הוא רק אמצעי לחץ

צביקה פוגל

23.3.2011 / 8:45

לא הטעויות בירי על עזה הן שהביאו את ההסלמה, הטעות המתמשכת במדיניות ההבלגה היא זו שתביא לנפגעים בצידנו ותגרור את צה"ל ויישובי הדרום למערכה נוספת ברצועת עזה

טעויות בירי הן חלק משגרה בלתי נמנעת במהלך קרב או תוך כדי ביצוע פעולות של ביטחון שוטף. החובה לשמור על ביטחונם של התושבים, הצורך להגיב לפני שהאויב מבצע פעולה נוספת או בורח מזירת הפעולה, מחייבים סדרה של פעולות המסתמכות על תרגולות, אמצעים אלקטרוניים והערכת מצב מהירה של המפקדים בשטח. המצאותם של גורמים בלתי מעורבים או בלתי ידועים באזור הפעולה מגדילה את הסיכוי לטעות. כך נפגעו אזרחים חפים מפשע בעזה וכך, להבדיל אלפי הבדלות, נפגעים לעיתים גם חיילים שלנו.

האירועים במצרים השאירו את הזירה הדרומית ללא מתווך דובר ערבית וללא בעל בית בסיני. החמאס והג'יאהד צוברים בימים אלה מוטיבציה ומטפחים תחושת מסוגלות. הם לא מעוניינים במלחמה, הם מעוניינים בהתשה שתחזיר אותם לעמדת כוח ולקדמת הבמה הפוליטית בקרב האוכלוסייה הפלסטינית בעזה וביו"ש. כל פצמ"ר שנופל בקיבוץ בעוטף עזה וכל רקטה שמתפוצצת בבאר שבע מגדילה את ערכם האלקטוראלי. קולו של פלאח בכפר בפתחת הג'פתליק בבקעת ירדן שווה לקולו של סוחר מצליח ברמאללה.

חיוב אישי לאחראים לירי

מנהיגות חמאס שהואשמה ע"י תושבי הרצועה בהרס שנגרם להם בעופרת יצוקה, הצליחה לשקם את מעמדה, להשתיק את מבקריה ואף להגדיל את התמיכה בה. בחסות המנהרות ומעברי הגבול לסיני הצליחו החמאס והג'יאהד להעביר כסף, אמצעי לחימה וטובין אשר שימשו לשכנוע בדבר רצינות כוונותיהם לדאוג לעתיד האוכלוסייה. מספר המתגייסים מקבלי המשכורת לשורות הארגונים הולך וגדל.

הזכות להגן על עצמנו גדולה, חשובה וערכית יותר מהחובה לא לפגוע בבלתי מעורבים. ארגוני הטרור מנצלים את מוסריותנו ובונים את תשתיתם על סביבה אזרחית תמימה לכאורה. האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית חייבת להבין כי היא תישא באחריות של מתן סיוע לטרור גם אם הדבר נכפה עליה. הם צריכים לדעת כי אנחנו לא מוכנים לאפשר שגרת חיים נורמאלית לאוכלוסייה שנותנת מקלט למי שרוצח ילדים בשנתם או מחזיק את באר שבע כבת ערובה.

הדרך היחידה שנותרה בידיה של ישראל, למנוע ירי רקטות לעבר גוש דן, אשדוד ובאר שבע, לעצור את ירי פצצות המרגמה לעבר יישובי עוטף עזה, היא דרך היוזמה וה"חיוב האישי". אסור שהיוזמה תסתכם רק בפעילות נועזת בים או מעבר לגבולות המדינה. את המנהרות בגבול מצרים חייבים לחסל בשיטתיות ועל כל איום כלפי יישובים אזרחיים וכלפי צה"ל הפועל על הגדר צריכה המנהיגות ברצועת עזה לשלם בראשה. לא די בחיסול חוליית משגרים, צריך לחסל את מי שנתן להם את היכולת לבצע זאת

* תא"ל (מיל') פוגל היה מפקד מערך האש בפיקוד דרום במבצע "עופרת יצוקה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully