וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק ועדות הקבלה עבר: "הגזענות היא מיינסטרים"

פנחס וולף

23.3.2011 / 3:11

"חוק ועדות הקבלה ליישובים" אושר במליאת הכנסת ברוב של 35. ח"כ טיבי ביקר בחריפות ואמר "אין שבוע בו לא עובר חוק גזעני". ח"כ בן ארי תקף אותו וקרא: "אתה יורשו של היטלר"

מליאת הכנסת אישרה הלילה (רביעי) ברוב של 35 מול 20 את "חוק ועדות הקבלה לישובים" בקריאה שנייה ושלישית, בתום דיון סוער מאוד. מדובר בנוסח מרוכך ומתוקן לעומת הנוסח שהוצע מלכתחילה.

על פי סיכום שהושג לפני ההכרעה בוועדת החוקה בין יוזמי החוק, חברי הכנסת ישראל חסון (קדימה), דוד רותם (ישראל ביתנו) ושי חרמש (קדימה), לבין יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, היישובים הקהילתיים עליהם יחול החוק הם ישובים של עד 400 משפחות ולא עד 500. החוק יהיה תקף ביישובים קהילתיים בנגב ובגליל בלבד ולא בכל הארץ. עם זאת, יש גם תוספת שלא תוכננה תחילה, שהציע ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), ולפיה ביישוב ש--80% מתושביו החליטו על כך - רב היישוב יהיה הגורם הסופי שיחליט על קבלת מועמד ליישוב.

הצעת החוק קובעת כי ועדת הקבלה תהיה רשאית לפסול מועמד ליישוב קהילתי אם המועמד הוא קטין, נעדר יכולת כלכלית להקים בית ביישוב הקהילתי בתוך פרק זמן הקבוע בהסכם הקצאת המקרקעין, אינו מתכוון לקבוע את מרכז חייו ביישוב הקהילתי או אם אינו מתאים לחיי חברה בקהילה בהתבסס על חוות דעת מקצועית. לעומת זאת, ייאסר לפסול מועמד מטעמי גזע, דת, מין, לאום, מוגבלות, מעמד אישי, גיל, נטייה מינית ועוד.

"שנאת האחר היא הפרקטיקה של ישראל ביתנו"

מועמד שנידחה על-ידי ועדת קבלה יהיה זכאי לקבל ממנה החלטה מנומקת על סירובה לקבלו ובכל הקשור לדחיית מועמד בנימוק של אי-התאמה לחיי חברה בקהילה, תהיה רשאית ועדת הקבלה לסרב לקבלו, רק על-סמך חוות דעת מקצועית. כמו כן, לראשונה, המועמד ובני היישוב הקהילתי, יורשו לערער בפני ועדת השגות על החלטת ועדת הקבלה.

"אין שבוע כמעט שלא עובר חוק גזעני", אמר בדיון ח"כ אחמד טיבי (רע"מ תע"ל). "לא הייתה כנסת כזאת. יש ביטוי של הפיכת הגזענות, למיינסטרים והוא קיומה של מפלגה שלמה- ישראל ביתנו. הפרקטיקה שלה ודרך החיים שלה היא גזענות ושנאת האחר". ח"כ טיבי הוסיף כי "רוב לא צריך לחשוש, הוא החזק והשליט. לו יש את המפתחות. המיעוט הוא זה שצריך לחשוש ולשמור על הזהות שלו".

ח"כ בן ארי תקף בחריפות את ח"כ טיבי. "אתה יורשו של היטלר. אתה התחבקת עם מועמר קדאפי". בן ארי הזמין את חברי הכנסת להכנס לאתר יוטיוב ולמצוא קטע בו טיבי נראה בהפגנה באום אל פחם בה נשמעות קריאות להרוג את העם היהודי - "איטבח אל יהוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully