וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק הג'ובים" אושר: יאפשר הוספת סגני ראש עיר

פנחס וולף

22.3.2011 / 23:23

החוק, שאושר ברוב של 42 קולות לעומת 22 מתנגדים, קובע כי בירושלים ימונו שני סגני ראש עיר נוספים ובערים גדולות יתאפשר להוסיף סגן ראש עיר נוסף. קדימה: נתניהו יורק לציבור בפרצוף

מליאת הכנסת אישרה הערב (שלישי) ברוב של 42 קולות בעד ו-22 מתנגדים בקריאה שנייה ושלישית את "חוק הג'ובים". על פי החוק, בירושלים ימונו שני סגני ראש עיר נוספים, כך שמספר סגני העיר יגיע לשמונה. בנוסף, ערים בהן מתגוררים מעל 200 אלף תושבים ותקציבן מאוזן, יהיו רשאיות להוסיף סגן ראש עיר נוסף מתקציב העירייה. החוק עבר בהליך מהיר, כאשר רק הבוקר ועדת הכספים אישרה את החוק בהכנה לקריאה שנייה.

במקור, הוגשה הצעת החוק כבקשה להוסיף סגנים לעיריית ירושלים בלבד, וכך גם אושרה בקריאה טרומית. בעת ההכנה לקריאה ראשונה בוועדת הפנים, הפתיע יו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) כאשר הוסיף להצעה סעיפים, על פיהם יתווספו סגנים לרשויות נוספות בישראל.

כבר בינואר 2010 אישרה ועדת הפנים של הכנסת את הצעת החוק בהכנה לקריאה שנייה ושלישית. אלא שאז, בצעד מפתיע, ח"כ דני דנון (ליכוד) ביקש לבחון מחדש את החוק, וכך נדחתה ההכרעה. "הנושא המוניציפלי כולל נושא סגני ראשי ערים, חשוב לכל המפלגות וגם לליכוד", הוא אמר אז. "בימים הקרובים נצטרך להסדיר את הנושא עם השותפים הקואליציוניים שלנו ברשויות המקומיות. אנחנו מוכנים ללכת לקראת השותפות הקואליציוניות עם החוק הזה, אבל לא נפקיר את אנשי הליכוד בשטח".

קדימה: "זו התנהגות של מאכער"

בקדימה תקפו הערב את הממשלה בתגובה לאישור החוק. "נתניהו שוב יורק בפרצופו של הציבור", נמסר בהודעת המפלגה. "לראשונה בתולדות הכנסת, ראש הממשלה מסדר ג'ובים בחקיקה ראשית. העברת חוק הג'ובים לסגני ראשי ערים מוכיחה שוב את אטימותה של ממשלת נתניהו שטוענת כי אין כסף להפחית את מחירי הדלק והמים, אין כסף לעובדים הסוציאליים, אבל יש כסף לשלמונים לעוד סגני ראשי ערים לא נחוצים. זו לא התנהגות של ראש ממשלה. זו התנהגות של מאכער".

ואילו יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), השיב בתגובה כי "אם הייתי באופוזיציה, יכול להיות שגם הייתי מדבר כמוכם, אבל לא בכזה להט. להגדיר את זה 'חוק של שחיתות'? אם היו מבקשים להוסיף סגני ראשי עיר של קדימה גם הייתם מדברים נגד? מדובר על דבר מאוד מצומצם ורק אם ראש העיר מעוניין והרשות מאשרת. להפוך את זה לחוק של שחיתות? הגיע אלי לוועדה וצמצמתי אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully