וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "בשום מקום אין לערבים זכויות כמו פה"

22.3.2011 / 19:46

ראש הממשלה התייחס במליאת הכנסת, בין היתר, לטענות חברי הכנסת הערבים והשווה אותן למהומות המתרחשות בעולם הערבי. ח"כ זאלקה: "נפנה לעולם כדי לקבל הגנה מפני ממשלת נתניהו"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נשא הערב (שלישי) נאום בדיון שנערך במליאת הכנסת תחת הנושא "כישלון ממשלת נתניהו בתחומים המדיני, הכלכלי והחברתי". נתניהו התייחס בנאומו, בין היתר, לאסון הפוקד בימים אלו את יפן, למלחמת האזרחים בלוב, ל"חוק ששינסקי" ולתגובת הרשות פלסטינית לרצח חמשת בני משפחת פוגל בהתנחלות איתמר לפני כשבוע וחצי.

באשר לתגובת הרשות לפיגוע באיתמר אמר ראש הממשלה: "חווינו בשבועות הללו רצח נורא באיתמר שזעזע את כל אזרחי ישראל. נמצא את המרצחים ונמצא את הדין אבל צריך להבין שהבניה היא אחת מהדרכים שהציונות מצאה לנכון כדי לענות על מעשה הרצח הזה". לדבריו, "התגובה של הרשות הפלסטינית הייתה מגומגמת. אמרתי לאבו מאזן: 'לא לי אתה צריך לומר את הדברים. אתה צריך לומר זאת בעוצמה לכלי התקשורת'".

בתגובה לדברים ולנוכח תקיפת צה"ל בעזה היום שגרמה למותם של ארבעה פלסטינים, בהם ילד ונער, קרא לעברו ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל): "אתה מוכן לגנות את הרג הילדים בעזה?" ונתניהו השיב כי "כשאקבל את התמונה המלאה אתה תשמע את תגובתה של ישראל בצורה שלמה ומלאה. אבל מי שנכנס לבית באיתמר לא רצח את המשפחה בשגגה, היא לא נהרגה כתוצאה מתופעת לוואי מלחמתית שלפעמים פוגעת גם בחפים מפשע".

"אם משהו נראה כמו ברווז - זה ברווז"

נתניהו אמר גם כי הכספים מהתמלוגים על הגז יגיעו בקרוב למשרדי הביטחון והחינוך. לדבריו, "במוקדם או במאוחר נצטרך להגדיל את תקציב הביטחון של ישראל לאור השינויים באזורנו". הוא הוסיף כי "הזעזוע פוקד כל מדינה מלבד ישראל. אנחנו המדינה היחידה החסינה מהזעזועים כי אצלנו, עם כל הביקורת וההערות, יש דמוקרטיה". עוד אמר נתניהו כי "הטענות של הח"כים הערבים נשמעות חלולות כשאנחנו רואים מה מתחולל סביבנו. אין מדינה ערבית אחת בה יש לערבים זכויות וחופש להתבטא כפי שיש במדינת ישראל". כאשר נתניהו דיבר על הטבח שמתנהל בימים אלה בלוב, קרא לעברו יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה: "כמה ילדים פלסטינים הרגת היום? תגיד על הדוכן".

כאשר זחאלקה עצמו עלה לדוכן הנואמים, הוא אמר: "היום הזה תעביר כנסת ישראל שלושה חוקים גזעניים. חוקים שכוונתם היא פגיעה באזרחים ערבים". הוא פנה לנתניהו ואמר: "אני אומר לך שהעולם לא יאמין לך. אם משהו נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז, ומגעגע כמו ברווז, הוא ברווז". נתניהו השיב כי "הזכות שלך לגעגע כאן, היא הדמוקרטיה". זחאלקה סיכם את נאומו באומרו כי "הלילה השחור הזה אנחנו נפנה לכל העולם לקבל הגנה מפני הממשלה האנטי-דמוקרטית הזאת בראשות בנימין נתניהו".

במהלך נאומו, הביע ראש הממשלה שוב את צערו על האסון שפקד את יפן והדגיש כי ישראל תסייע ליפן ככל שנדרש. באשר לחוק ששינסקי, קרא נתניהו לכל חברי הכנסת, מהקואליציה ומהאופוזיציה, להצביע "על החקיקה החשובה הזאת". לדבריו, "אני יכול להבטיח שהליכוד יצביע בעד החוק ואני מצפה שגם האופוזיציה תצביע בעד החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully