וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות הצוערים שנספו בכרמל: לעכב צל"שים לקצינים

קובי מנדל

22.3.2011 / 19:22

נציגי משפחות צוערי השב"ס ששכלו את יקיריהם באסון השריפה בכרמל, תבעו מהרשויות לעכב את הענקת הצל"שים לשלושת קציני המשטרה שנספו באסון. זאת, עד שגוף חיצוני יסיים לחקור את האירוע

נציגי משפחות צוערי השב"ס ששכלו את יקיריהם באסון השריפה בכרמל, תובעים לעכב את הענקת עיטורי הצל"ש לשלושת קציני המשטרה שנספו באסון: תת-ניצב אהובה תומר, תת-ניצב ליאור בוקר וסגן-ניצב יצחק מלינה. לאחר שהתכנסו הערב (שלישי) לראשונה מאז האסון, דרשו נציגי משפחות הצוערים מנשיא המדינה, מראש הממשלה, מהשר לביטחון פנים, ממבקר המדינה, מהיועץ המשפטי לממשלה וממפכ"ל המשטרה, לעכב את הצל"שים עד לאחר שגוף חיצוני יסיים לחקור את נסיבות האסון ויגיש את מסקנותיו.

נגיב' סרחאן, ששכל באסון את בנו מישר איאס סרחאן, אמר לוואלה! חדשות כי המשפחות ימתינו יומיים לתשובת הגורמים שקיבלו את פנייתם ואם דרישתם לא תיענה, בכוונתם להתארגן למאבק ציבורי. לדברי סרחאן, "זה יכול להיות פנייה לבג"ץ, הפגנות, אוהלי מחאה, הכל פתוח. לאחר שעולמנו נחרב, צריך להתחשב ברגשותינו ולמסור לנו את האמת. עד כה טרם קיבלנו מידע כתוב".

סרחאן ציין כי המשפחות קיבלו אומנם את תוצאות חקירת המשטרה, אך אלה נמסרו לדבריו בעל פה והמשפחות דורשות לקבל זאת בכתב. כמו כן הוא קבל על כך שגוף כמו משטרה חוקר את עצמו. לדברי סרחאן, "התקבלה החלטה אומללה להעניק צל"שים לקציני המשטרה שנהרגו בכרמל ולדעתנו מדינה דמוקרטית שיש בה ממשל תקין, לא מעניקה תעודות ואותות לפני גמר חקירת האירוע וגילוי האמת. דרישתנו עוד בהתחלה הייתה להגיע לחקר האמת וזה יכול להיעשות רק באמצעות חקירת גוף חיצונית ולא שמערכת תחקור את עצמה".

סרחאן הוסיף כי "אנו לא הסמכות לקבוע מי אשם ומי לא, מי שחוקר הוא יאשים את האשם ויזכה את הזכאי. מבקר המדינה אומנם חוקר את מכלול הבעיות, אך הדו"חות שלו נשארים במגירות ואנו דורשים שהגוף שיחקור – מסקנותיו תהיינה מחייבות". אביו של הצוער שנספה באסון הוסיף כי הוא אינו מאוכזב מהמדינה אלא מהמנהיגות. "המדינה מעולם לא מאכזבת את תושביה, אלא רק המנהיגות. מה שמעניין אותנו זה לחקור את מספר השעות המצומצם מאז הצוערים קיבלו את ההוראה לצאת מבית הספר לקצינים 'ניר' ועד לקבלת הבשורה המרה בבתינו. כל גוף יכול לחקור זאת תוך זמן קצר בתוך מספר ימים ולתת את התשובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully