וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: לא להוציא את פסלו של קצב מבית הנשיא

22.3.2011 / 14:19

נשיא המדינה התייחס לגזר הדין שהוטל על קודמו בתפקיד משה קצב, ואמר כי למרות הרשעתו, אין להוציא את פסלו מבית הנשיא. "זהו יום עצוב, אבל אנחנו לא רוסיה ואת העבר לא צריך לשנות"

נשיא המדינה שמעון פרס התייחס היום (שלישי) לגזר הדין של שבע שנות המאסר שהוטל על הנשיא לשעבר משה קצב. "זהו יום עצוב, אבל כולנו שווים בפני החוק, זה הסיכום של הדברים. אני יודע שהחוק מעל כולם וכולנו שווים בפניו. יש נשיא שנבחר על ידי הכנסת, וכאן לא נידון נושא מוסד הנשיאות. מי שממלא את תפקידו זה השופטים ואינני שופט אותם", אמר פרס במהלך סיור שקיים בפיקוד הצפון.

לגבי הדרישה להוציא את פסלו של קצב מבית הנשיא, אמר פרס כי "התהליכים המשפטיים לא נגמרו אבל אני לא חושב שצריך לשנות את ההיסטוריה. אנו איננו רוסיה ואת העבר לא צריך לשנות, לא לטוב ולא לרע".

במהלך הסיור, התייחס פרס גם למהומות בסוריה ואמר כי לו בשאר אסד היה שואל אותו, היה ממליץ לו להכניס דמוקרטיה לעמו. "סוריה ארץ ענייה מאוד ורמת החיים שם נמוכה. הציבור מבין שאי אפשר לחיות מקישוטים וברגע שהדור הצעיר פקח את עיניו בעזרת הטוויטר והפייסבוק, הוא הבין שיש שאלות שהשלטון צריך להשיב עליהן. הדור הצעיר בסוריה לא יוותר וירצה לצאת מהעוני, מהדיכוי, ומהעלבון ולהיכנס למאה ה-21".

פרס גם שיבח את הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ וקיבל סקירות מאלוף הפיקוד גדי אייזנקוט. גנץ עצמו התייחס למצב ברצועת עזה ולאירועים האחרונים בגזרה. לדבריו, "האירועים בדרום הם חמורים מאוד. לנו אין אינטרס להסלים את המבצע אך לא נוותר על מימוש זכותנו להגנה עצמית, ונעשה זאת ככל שיידרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully