וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרפאה: פחדים, פרעושים, קרציות ותוכי מוזר

ד"ר איל נחמיאס

29.3.2011 / 12:54

מעורבת בת שנתיים חרדתית, בת שמונה שמושכת קרציות ופרעושים ותוכי ג'קו תולש נוצות עצמי במדור המרפאה של וואלה! בעלי חיים השבוע. לד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית, כל הפתרונות

כלב. ShutterStock
טיפול תרופתי בכלב יעיל נגד פרעושים וקרציות, אבל יש עוד מה לעשות/ShutterStock

יש לי כלבה בת 8 ועד עכשיו השתמשתי נגד קרציות ברצועת קלטיקס ונגד פרעושים באמפולות של אדוונטיג. נאמר לי שבמקום שניהם ניתן להשתמש בפרונטליין פלוס כי שזה עדיף. מה דעתך?

קיימים תכשירים רבים ושונים נגד פרעושים וקרציות, רובם טובים מאד. בהחלט ממליץ על שימוש בטיפות נגד פרעושים וקולר נגד קרציות לאיזורים נגועים. מניעה נוספת חשובה שלא תמיד מוזכרת היא מניעת הנגעות. איך מונעים מכלב להידבק בפרעושים וקרציות?

1. ללכת רק עם רצועה ולא לשחרר את הכלב להתרוצץ במקומות בהם יש סבירות גבוהה לנגיעות כמו עשבייה, שיחים ומקומות בהם יש ריכוז של חיות בר (אפילו פארק הירקון למשל מקום בו ניתן להידבק בקרציות בשיחים).

2. לשמור על סביבת הבית נקיה ומטופלת היטב. כל התכשירים שמיועדים לכלב תוכננו למצב של נגיעות אקראית קלה עד מתונה ולא למצב בו הכלב חי באיזור נגוע מאד. יש לטפל בחצר הבית וסביבתו על ידי נקוי עשבייה והדברה נגד פרעושים. אפילו חצר בית משותף הרבה פעמים נגועה בפרעושים עקב אוכלוסית חתולי חצר. ריסוס סביבתי בחומרים מתאימים המכילים קוטל פרעושים וחומר הקרוי וסת גדילה המונע התנשלות הגולם לפרעוש בוגר.

3. מערכת חיסונית חזקה ובריאה. כלב הניזון ממזון איכותי (לדוגמא פרו פלאן) וחי אורח חיים טוב שכולל פעילות גופנית מחוץ לבית (ריצה בחצר לא נחשבת) וסיפוק צרכים כמו משחק, ליטוף ורחרוח של הסביבה, זוכה למערכת חיסונית בריאה אשר מסייעת מאד בדחיית פרעושים וקרציות. אני במרפאה שם לב לא פעם לדוגמא של שלושה כלבים החיים באותה חצר ורק אחד נגוע בפרעושים וקרציות. כאשר אני חוקר קצת למה רק הוא נגוע, מתברר כי הוא חולה במשהו אחר חמור כמו גידול סרטני או מחלה קשה אחרת אשר מחלישה מאד את מערכת החיסון. כלבים בריאים דוחים את הטפילים ומורידים מאד את הכמות של טפילים שמצליחים להישאר עליהם ולמצוץ דם.

אגב, יש סדרה חדשה של טיפות בשם אולטראגארד פלוס המכילה חומרים חדישים יחד עם וסת גדילה.

כלב. ShutterStock
לפעמים, מרוב פחד, הוא לא יאכל אפילו טריטים אהובים, אבל יש לזה פתרון/ShutterStock

יש לי מעורבת זאב-רוטווילר בת שנתיים ודי פחדנית. בזמן רעשי פורים היא לא תפקדה וגם לא עשתה צרכים מרצונה. כדאי בזמן כזה לתת לה כמה טיפות רסקיו להרגעה או תרופה טבעית אחרת? (היא גם לא אוכלת טריטים שהיא אוהבת מאוד מרוב פחד). מה עושים?

התנהגות כזו מבטאת חרדה שניתן בהחלט לפתור אותה על ידי טיפול התנהגותי בשילוב עם תרופות המיועדות לכך. יש לי נסיון יפה מאד במקרים כאלו ששילבו תרופה מסוימת עם טיפול התנהגותי והכלב חדל להיות חרדתי כזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תוכי. ShutterStock
יש כאלו שתולשים לעצמם נוצות. תוכי ג'קו אוכל אגוזים/ShutterStock

יש לי תוכי ג'קו ושאלתי היא למה הוא תולש את כל הנוצות שלו?

תוכי תולש נוצות מסיבות שונות ומגוונות ביניהן חוסר תזונתי, סטרס או חרדה, מחלות שונות כמו טפילים חיצוניים או מחלות ויראליות שונות כמו מחלת המקור והנוצות או נשירה צרפתית. אני מציע לגשת איתו לרופא לבדיקה מסודרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully