וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: ביהמ"ש יגזור את דינו של הנשיא לשעבר משה קצב

לאחר תפילת בוקר עם מקורביו בביתו שבקריית מלאכי, הגיע הנשיא לשעבר לביהמ"ש המחוזי בת"א, שם יגזר דינו. את המקום גודשים צוותי תקשורת רבים וברחבה שממול מפגינים ארגוני נשים

הנשיא לשעבר משה קצב הגיע הבוקר (שלישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב, שם ייגזר דינו, לאחר שהורשע בשתי עבירות אונס, בשורת עבירות מין ובשיבוש הליכי משפט. כשיצא קצב מביתו בקרית מלאכי הוא נראה דרוך והתחמק מהצלמים הרבים שהמתינו לו מחוץ לביתו.

הנשיא לשעבר נכנס במהירות לאולם בית המשפט, כשאת המקום גודשים צוותי תקשורת רבים. הקראת פסק הדין לא צפויה לארוך זמן רב, ותוך זמן מועט יידע קצב מה העונש שגזר עליו בית המשפט.

פעילים של ארגוני הנשים מפגינים מחוץ לבית המשפט. הפעילים אוחזים בשלטים בהם נכתב בין היתר: "את לא לבד", "אם יש ספק אין ספק", ו-"אנחנו מאמינות לך". גל שרגיל, מתנדבת בשדולת הנשים בישראל, אמרה כי "פרשת קצב מעלה את קצב הפניות למוקדים. באחד המקרים שאני זוכרת פנתה אלינו סטודנטית שהחליטה להתלונן נגד מרצה שלה, בהשראת האישום נגד קצב".

קצב פתח את הבוקר בתפילת שחרית בביתו בקריית מלאכי, ולא בבית הכנסת. לבית הגיעו בני משפחתו וחבריו על מנת לשאת עימו תפילה אחרונה. תושבי העיר קרית מלאכי הגיבו הבוקר בעיקר באי נוחות כשהם נשאלו מה דעתם על קצב. רובם בחרו להביע הזדהות דווקא עם רעייתו גילה.

ימשיך להילחם על חפותו

קצב הורשע בביצוע שורה של עבירות מין בעובדות שהיו כפופות לו, בהן גם שני מקרי אונס. העונש המירבי שניתן לגזור על קצב בגין כל מקרה אונס הוא 16 שנות מאסר, כך שבאופן תיאורטי ניתן לגזור עליו למעלה מ-30 שנות מאסר. אולם, בתי משפט בישראלים אינם מרבים לגזור עונשים מצטברים, וגם אינם מרבים לגזור את העונש המקסימלי על נאשם. גורמים משפטיים ששוחחו עם וואלה! חדשות העריכו כי עונשו של קצב ינוע בין ארבע לשמונה שנות מאסר, אם השופטים יחליטו להחמיר עמו מאוד. כיום חל עונש מינימום של ארבע שנות מאסר על תיקי אונס, אולם החוק אינו חל על קצב מפני שנכנס לתוקף רק כחודש לאחר מקרה האונס השני. בכל מקרה, קצב צפוי לבקש לעכב את ביצוע העונש עד הגשת ערעור לבית המשפט העליון.

את הימים האחרונים בילה קצב עם בני משפחתו, שהגיעו לביתו בקריית מלאכי וחגגו עמו את חג הפורים. בסביבתו אמרו שהוא מתוח לקראת מתן גזר הדין, ומקורביו חוששים שהשופטים יחמירו עימו, לאור הכרעת הדין החמורה שפירסמו. בשיחות פרטיות הבהיר הנשיא לשעבר, כי בכוונתו לערער על הכרעת הדין וימשיך להילחם על חפותו עד שהצדק ייצא לאור.

עד שיוגש הערעור יצטרך קצב כפי הנראה להתמודד גם עם תביעות אזרחיות שיגישו נגדו המתלוננות. הבוקר נודע כי א' מבית הנשיא, שלא נכללה בכתב האישום, מתכוונת להגיש נגד קצב תביעה אזרחית בגובה של כמה מיליוני שקלים בתקופה הקרובה. גם א' ממשרד התיירות אמרה בעבר כי היא שוקלת להגיש תביעה נגד קצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully