וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידה במזל טוב: התינוקת נולדה ברכב, חייה ניצלו

קובי מנדל

22.3.2011 / 4:16

מאבטח שהבחין באם שיולדת את בתה ברכב בחניון בית החולים כרמל הזעיק את הרופאים. כאשר הגיע צוות החירום לרכב נמצאה התינוקת ללא נשימה. לאחר דקות ארוכות הסתיים האירוע בכי טוב

צוות חירום של בית החולים כרמל הציל אתמול (שני) תינוקת שנולדה במכונית בכניסה לבית החולים. האם ילדה את התינוקת ברכב לאחר שלא הספיקה להגיע לבית החולים וזו נולדה ללא יכולת נשימה לאחר שהאם ישבה עליה בשוגג וחבל הטבור נכרך סביב צווארה. צוות החירום שהוזעק למקום ביצע בה הנשמה במשך דקות ארוכות והצליח להחיותה.

"אני רק חושבת מה היה קורה אם היינו נתקעים ברמזור נוסף בדרך, והלידה הייתה יוצאת לא ליד בית החולים אלה באמצע פקק תנועה חלילה. או אז התינוקת המקסימה הזאת לא היתה אתנו היום" . כך סיפרה בהתרגשות האם היולדת, כרמית אבירם בת ה-33 מאזור הצפון. בשעה 9 בבוקר, כרמית שהיתה בשבוע ה-39 להריונה ושזו לה הלידה השניה, הרגישה את ירידת המים. היא הזעיקה את בעלה והשנים נסעו לבית החולים כרמל.

10 דקות של פעולות החייאה

"כבר באמצע הדרך ראיתי שהלידה רצה מהר מידי, אבל לא היה לי מה לעשות", מספרת כרמית. "לחצנו על הגז באוטו וטסנו לבית החולים כרמל". מיד כשכרמית ובעלה חצו את שער הכניסה לחניון בית החולים כרמל, החל השלב הסופי של הלידה והתינוקת יצאה החוצה. כרמית שישבה במושב ליד הנהג ילדה את התינוקת, אבל בגלל מצב הישיבה שלה באוטו היא פשוט ישבה על התינוקת ומחצה אותה. הפעוטה היתה כבר ללא דופק וללא נשימה.

המאבטח בכניסה לחניון בית החולים שהבחין בנעשה התקשר מיד לחדר המיון והזעיק את צוות החירום. ד"ר דניאל בן דוב, מנהל מיון הטראומה של בית החולים כרמל שהציל את התינוקת שיחזר את האירוע. "בדיוק סיימתי החייאה של חולה מבוגר בן 88 במיון וחזרתי לכיוון השולחן שלי כדי לרשום פרטים בתיק החולה. פתאום מגיע הטלפון הבהול מהמאבטח בכניסה על לידה בחניון, לקחתי מיד ערכת לידה ויחד עם האחות ילנה קליגמן רצתי מחדר המיון כל הדרך לחניון".

"ראיתי את חבל הטבור מגולגל פעמיים על הצוואר של התינוקת והיא כולה כחולה, ללא דופק וללא נשימה. מיד התחלתי בעיסוי לב והנשמות", מספר ד"ר בן דוב. צוות החירום של הפגייה וטיפול נמרץ יילודים הוזעק למקום. תוך כדי הנשמות ועיסויים לתינוקת, היא הועברה לחדר בקרבת מקום קרוב כדי לבצע בה החייאה. רק אחרי כ-10 דקות של הנשמות ועיסויי לב היא החלה לנשום בכוחות עצמה והועברה לאינקובטור בפגיית טיפול הנמרץ.

"כבר 30 שנה אני בחדר מיון וקיבלתי עשרות לידות עד היום", אמר ד"ר בן דוב אבל בתינוקת במצב קשה כזה ובסכנת חיים כזו טרם נתקלתי". התינוקת נולדה במשקל של 3.200 קילוגרם, עברה בדיקות מקיפות, טופלה והיא מתאוששת יפה במחלקת יילודים בבית החולים. "רק עכשיו אני קולטת את גודל הנס" אמרה כרמית. "כשהיא לא נשמה ראיתי את הרע מכל מול העיניים. אני מודה לאלוהים ולכל הצוות הנפלא של בית החולים כרמל שהחזירו לי אותה לחיים. עכשיו אני הכי מאושרת שבעולם ". סיכמה כרמית את האירוע כשהיא מחבקת את התינוקת החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully