וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף "מנהרת טרור" במזרח העיר עזה

יהושע בריינר וניר יהב

21.3.2011 / 19:25

לאחר ירי פצצות מרגמה ורקטות קסאם לעבר ישראל בימים האחרונים, תקפו מטוסי צה"ל מטרות ליד עזה. לדברי צה"ל הופצצה מנהרה ומספר פעילי חמאס ששהו בסמוך לה. חמאס: מוכנים לשוב לרגיעה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הערב (שני) מטרות ממזרח לעיר עזה, אולם עד כה לא דווח על נפגעים. מדובר צה"ל נמסר כי הירי בוצע לעבר מנהרת טרור ומספר פעילי חמאס ששהו במקום. כמו כן, נמסר כי זוהו פגיעות מדויקות במטרות וכי הפעולה היא תגובה לפעילות חמאס בימים האחרונים. בתוך כך, גורמים בעזה דיווחו כי חלק מהיעדים שהופגזו הם מבנים השייכים למשפחה העזתית דורמוש, שחלק מחבריה מזוהה עם ועדות ההתנגדות העממית.

לאחר התקיפה הודיעה הזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם - כי היא תהיה מחויבת לרגיעה, אם ישראל תפסיק להתקיף את העם הפלסטיני. דובר הזרוע, אבו עוביידה, הבהיר כי אם ישראל תחדול מההסלמה ותפסיק להתקיף, "נהיה מחוייבים גם כן לרגיעה". הוא מסר עוד כי "הכיבוש הישראלי ישלם מחיר יקר אם הוא ימשיך לפגוע בעם הפלסטיני".

תקיפת צה"ל מגיעה בשיאה של הסלמה בגבול הדרומי של ישראל. כך למשל, אתמול בשעות הערב דווח כי נורתה רקטת גראד לעבר העיר אשקלון, אולם מקום נפילתה לא נמצא. ביום שבת, נפלו 49 פצצות מרגמה שנורו מרצועת עזה אל עבר שטח ישראל. הפצצות נפלו באזור המועצה האזורית אשכול והמועצה האזורית שדות נגב. שני בני אדם נפצעו קל מאוד מרסיסים, ופונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. ממ"ד במבנה במועצה האזורית אשכול ספג פגיעה ישירה של פצצת מרגמה, וניזוק קלות. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות לירי חלק מפצצות המרגמה.

גם ביום שישי ירו הפלסטינים פצצות מרגמה לעבר ישראל. שש מהן נפלו סמוך לגדר המערכת, אף הן במועצה האזורית אשכול, ולא היו נפגעים. בתגובה לאירועים האחרונים, הורה שר החוץ, אביגדור ליברמן, על הגשת תלונה רשמית לאו"ם. לדבריו, "התמיכה הבינלאומית שהפלסטינים מנסים להשיג להקמת מדינה, משמעותה תמיכה בהקמת מדינת טרור שמטרתה העיקרית היא השמדת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully