וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נרדמת בלילה? כדאי שתבדקי את הזוגיות שלך

אריאל נוי

21.3.2011 / 13:01

סקר שבדק את הרגלי השינה של הישראלים, חשף כי נשים סובלות מנדודי שינה שמתרחשים על רקע בעיות בזוגיות ותכנון אירועים. הגברים, לעומת זאת, מתקשים להירדם עקב חשש מפיטורים

סקר חדש שפורסם היום (שני) לרגל יום השינה הבינלאומי, בדק את נושא שכיחותם של נדודי השינה ואת הנסיבות שיוצרות אותם. בסקר שנערך על ידי מכון "גיאוקרטוגרפיה" עבור חברת התרופות "כצט", עלה כי יותר נשים סובלות מנדודי שינה עקב בעיות בחיי הזוגיות וכן בגלל דאגה מתכנון אירועים שונים, כמו חתונה.

מהסקר, שנערך בקרב 540 בני אדם בגילאי 25-55, עלה עוד כי גברים מתקשים להירדם בגלל לחץ בעבודה או בעיות כלכליות. הסקר מצא כי כמעט אחד מכל חמישה מבוגרים בישראל סובלים בתדירות כלשהי מנדודי שינה. 5% מהציבור סובלים מנדודי שינה מדי לילה. בני 40 ומעלה מתקשים להירדם בשכיחות גבוהה יותר.

כרבע מהסובלים מנדודי שינה, סיפרו כי הקושי בהירדמות נבע בגלל לחץ בעבודה. סיבות נוספות שצויינו היו לחץ כלכלי ובעיות רפואיות (11%-9%) ובאחוז נמוך יותר (3%) דאגות שקשורות לטיפול בילדים קטנים.

"הגברים יותר לחוצים כשמדובר על חרדות קיומיות כמו פיטורים למשל, והנשים סיפרו בעיקר על קשיי הירדמות עקב דאגה מבעיות בזוגיות או אירועים כמו חתונה, ואפילו חתונות של אחרים במשפחה", סיפרה ד"ר גילי גבעתי, נוירולוגית ורופאת שינה מהמרכז רפואי שיבא ומכון השינה אסותא .

ד"ר גבעתי הוסיפה כי חשוב לטפל בבעיות נדודי השינה ולהקפיד על שעות שינה קבועות, כולל בסופי שבוע, וכן להקפיד על היגיינת שינה הכוללת הימנעות מקפאין, אלכוהול, פעילות גופנית ומארוחות עתירות שומן או פחמימות לפני השינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully