וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטפו נשקים מחיילים - ונשלחו למאסר של עד 9 שנים

קובי מנדל

21.3.2011 / 12:25

ביהמ"ש המחוזי בחיפה גזר עונשי מאסר של שנתיים וחצי עד תשע שנים, על חברי כנופיה מהצפון שהורשעו בתקיפת חיילים וחטיפת נשקם. אחד הנאשמים החל לשחק ערב מעצרו בקבוצת בני סכנין

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שני) עונשי מאסר שנעים בין שנתיים וחצי לתשע שנים, על חמישה תושבי הצפון, שהורשעו בתקיפת חיילים וחטיפת נשקם. חמשת חברי הכנופיה, בהם בני משפחה מסכנין וכפר כנא, קשרו קשר לשדוד כלי נשק מחיילים, חטפו את כלי הנשק וסחרו בהם ואף היכו את החיילים שנזקקו לאשפוז. החמישה, בגילאי 21-33 הינם עומאר שלאעטה, מחמד שלאעטה, מזהר שלאעטה, נזאר שלאעטה ומחמד אמארה.

חלק מהנאשמים הורשעו גם בעבירות של סחר בנשק. בנוסף לעונשי המאסר, בית המשפט גזר על כל אחד מהם לשלם פיצויים בסך של עשרות אלפי שקלים לחיילים שהותקפו. בכתב האישום שהוגש נגד חברי הכנופיה, צוין כי החל מחודש דצמבר 2009 ניסו עומאר שלאטה ואימן חניף, שהואשם כבר בעבר בביצוע המעשים, לשדוד בהזדמנויות שונות נשק מחיילים, אולם בכל הפעמים תוכניתם נכשלה.

במהלך ניסיונות החטיפה חברו אליהם שלושת הנאשמים הנוספים ויחד הם איתרו חייל, תקפו אותו עם מוט ברזל והצליחו לשדוד את נשקו מסוג M-16. במקרה אחר, תקפו שלושה מחברי הכנופיה חייל נוסף בצומת מצודת כ"ח בגליל העליון, שדדו את נשקו וכן את הטלפון הנייד שהיה ברשותו. כתוצאה מהתקיפה, אושפז החייל למשך שלושה שבועות.

הנאשמים הורשעו לאחר שהודו במיוחס להם בכתב אישום מתוקן. אחד מהם, מחמד שלאעטה, החל לשחק ערב מעצרו בקבוצת הכדורגל בני סכנין. לאחר ששמעו את דברי אמו, כתבו השופטים כי "דבריה של אם הנאשם יצאו מן הלב והותירו רושם עמוק, וכלל לא ברור כיצד אירע שדווקא בנה של האם הזו הורשע בביצוע עבירות הכרוכות בפגיעה גופנית קשה בגופו של אדם".

סניגורו של הכדורגלן הוסיף כי מרשו לא ביצע את העבירות על רקע אידיאולוגי ומתוך רצון לפגוע במדינה, ואף לא צמחה לו כל טובת הנאה, שכן לא קיבל חלק כלשהו בתמורה שהתקבלה ממכירת כלי הנשק שנשדד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully