וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: תושבי עוטף עזה יקבלו התרעה מפצמ"רים

רמי שני

20.3.2011 / 21:15

פיקוד הדרום הפעיל מערכת התרעה חדשה בדרום שתספק לתושבי עוטף עזה זמן של 10-15 שניות להגיע למרחב המוגן לפני נפילת פצמ"ר. עד כה התקבלו התרעות רק מפני קסאמים

מפקד פיקוד דרום, האלוף טל רוסו, הנחה היום (ראשון) על הפעלת מערכת מכ"מ חדשה, שתתריע מפני נפילת פצצות מרגמה, ביישובי עוטף עזה. זאת בניגוד למצב שהיה קיים עד היום, כאשר אזעקת "צבע אדום" הייתה מופעלת רק כהתרעה מפני קסאמים.

הכנסת המכ"מ החדש לגזרה מאפשרת הפעלת אזעקה גם במקרים של ירי פצמ"רים לכיוון הישובים ונותנת התרעה של כ-10-15 שניות לפני הנפילה. זמן זה נועד לאפשר לתושבים להגיע למרחב מוגן. כמו כן, נמסרה לתושבים הנחיה באשר להתנהלות עדיפה בתפעול חדרי ביטחון. כחלק ממסקנות האירועים בסוף השבוע האחרון, התבקשו התושבים להשאיר בימים אלו את חלונות הברזל בחדרים הממוגנים סגורים. על פי ההודעה, החלון מהווה הגנה משמעותית וקריטית מפני רסיסים שיכולים לפצוע.

עוד הונחו התושבים כי במקרה של שמיעת פיצוצים חוזרים ללא אזעקה, עליהם להיכנס למרחב מוגן, גם אם לא ניתנה הוראה מפורשת לכך. "הכניסה למרחב מוגן יכולה להציל חיים. אי הנעימות הכרוכה בכניסה 'סתמית' למרחב מוגן, מתגמדת לעומת היכולת למנוע פגיעה", נאמר בהודעה לתושבים.

בתוך כך, העובדים הסוציאליים של המועצות האזוריות במערב הנגב, קיבלו היתר מיוחד לפעול מקצועית בהקשר לאירועי החירום והשלכותיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully