וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה פיילין: "אצלי אין חילוקי דעות עם ישראל"

מוטי לוי ופנחס וולף

21.3.2011 / 0:22

במהלך סיור שערכה מושלת אלסקה לשעבר, שרה פיילין, במנהרות הכותל, היא הבטיחה להמשיך לשמש שגרירה טובה של ישראל בארצות הברית. לבקשת הרבנים, פיילין לא ירדה לרחבת הכותל

מושלת אלסקה לשעבר שרה פיילין ביקרה אמש (ראשון) במנהרות הכותל המערבי. לפי בקשתו של רב המקום, פיילין לא ירדה לרחבת הכותל בכדי לא לשבש את קריאת המגילה שמתקיימת בה. רב הכותל, שמואל רבינוביץ', שליווה אותה בסיורה, סיפר כי "היא מאוד מאוד התרגשה, היא הבינה את העוצמה של המקום הקדוש. היא גם כתבה בספר המבקרים שהיא התרגשה מאוד והיא מתפללת ומקווה שהידידות בין ארה"ב לישראל רק תתחזק".

רבינוביץ' סיפר עוד כי לאחר שאמר לפיילין ש"ישראל רואה חשיבות בידידות עם ארה"ב, למרות חילוקי הדעות", השיבה לו: "אצלי אין חילוקי דעות". פיילין הבטיחה כי תמשיך לשמש שגרירה טובה של ישראל ותעשה הכול למען חיזוק הקשר בין המדינות.

את הסיור ערכה פיילין יחד עם חבר הכנסת דני דנון (ליכוד). השניים שוחחו בינהם על מדיניות ארה"ב בתהליך השלום במזה"ת, ועל הנאום המדיני הצפוי של נתניהו. דנון ביקש מפיילין להעביר לאמריקאים את טענותיה של ישראל כלפי הרשות הפלסטינית ואבו מאזן. "מנהיגות שממנה יוצאים אנשים המסוגלים לשסף גרונות ילדים בשנתם, היא זו שחייבת להוכיח שניתן לעשות שלום עימה", אמר דנון. "לחציו של אובמה על נתניהו פוגעים במדינת ישראל ובאזרחיה".

שיעורי התמיכה צנחו

פיילין ידועה כתומכת נלהבת של ישראל. לפני כשנה, למשל, באפריל 2010, בעת משבר ביחסים בין ישראל לארה"ב בעקבות אישור בניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בירושלים, מתחה פיילין ביקורת נוקבת על נשיא ארה"ב, ברק אובמה. בוועידה של המנהיגות הרפובליקאית בדרום ארצות הברית אמרה כי "מישהו צריך להזכיר לנשיא שירושלים שאינה התנחלות, ושישראל היא ידידתנו".

פיילין טרם הודיעה אם תתמודד לבחירות לנשיאות ב-2012. בעבר היא הצהירה כי "תרוץ אם תגיע למסקנה שזה מה שנכון למדינה", וכן אמרה שהיא מאמינה שתוכל לנצח את הנשיא אובמה. יצוין כי שיעורי התמיכה בפיילין בסקרים צנחו משמעותית בחודשים האחרונים, בין היתר בשל דעותיה הפוליטיות השמרניות, וכן בשל הרעה בתדמיתה הציבורית, אותה לא הצליחה לשפר כפי שציפתה עם השתתפותה בתכנית מציאות שעקבה אחר חייה. פיילין גם ידועה בהתבטאויות מביכות, האחרונה שבהן היתה "עלינו לעמוד לצד בת בריתנו, צפון קוריאה", כשכוונתה הייתה כמובן, לשכנתה מדרום.

(עדכון ראשון 20:22, 20.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully