וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקדים: פגיעה מירי בחנות הוכרה כתאונת עבודה

קובי מנדל

20.3.2011 / 20:05

איהב הריש הועסק על ידי אחיו בחנות "דראגסטור" בחיפה. במהלך עבודתו נפצע מירי שבוצע לעבר החנות. בית הדין לעבודה קבע תקדים כשפסק כי הוא יוכר כנפגע תאונת עבודה

בית הדין לעבודה בחיפה קבע באופן תקדימי, כי עובד שנורה בחנות בה הועסק יוכר כנפגע "תאונת עבודה". זאת בתום מאבק משפטי שהוביל לפסיקה התקדימית, שחייבה את הביטוח הלאומי לפצותו.

בינואר 2007 נורו שלוש יריות אל תוך חנות "דרגסטור" בחיפה. אחת מהן פגעה בעובד שסידר סחורה על המדפים בחנות. העובד, שנפצע בברכו, פונה לבית החולים "בני ציון" ואושפז במשך כחודשיים. רק עתה, לאחר מאבק משפטי ממושך, הוכר האירוע כ"תאונת עבודה", שמחייבת את הביטוח הלאומי לשלם דמי פגיעה.

העובד, איהב הריש, הוא אחיו של בעל החנות. לטענת המוסד לביטוח לאומי הוא לא היה רשום כמי שמועסק על ידי אחיו, ולכן בין השניים לא היו יחסי עובד-מעביד. כמו כן נטען כי הירי אינו קשור ל"תאונת עבודה".

הריש פנה לבית הדין באמצעות עו"ד אמיר ח'טב ועו"ד סאמי אבו ורדה וטען כי הועסק על ידי אחיו בחנות במשך כחודשיים, כשהם מחלקים ביניהם משמרות עבודה לאורך כל שעות היממה. רואה החשבון של המשפחה העיד כי פתח תיק ניכויים עבור הריש, אך לא הספיק לדווח על כך לפני האירוע. השופטת מהא סמיר- עמאר ושני נציגי הציבור שישבו בדיון בבית הדין לעבודה, קיבלו את טענת עורך הדין וקבעו כי היו יחסי עובד-מעביד בין שני האחים.

ביחס להכרה בירי כ"תאונת עבודה", קבעה השופטת כי המשטרה לא הצליחה לגלות מי ירה ולמה, ולכן העובדה שהתובע נפגע כתוצאה מיריות שנורו אל תוך החנות בזמן שביצע את עבודתו בחנות כעובד שכיר, נחשבת כפגיעה עקב העבודה. "אנחנו מברכים על ההחלטה שעושה צדק עם העובד שנפגע ומעניקה לו את הפיצוי שמגיע לכל עובד שנפגע במהלך עבודתו", אמר עו"ד סאמי ורדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully