וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחוצה? יש סיכוי שתשכחי ליטול גלולות בזמן

אריאל נוי

20.3.2011 / 16:05

האיגוד לאמצעי מניעה בישראל פרסם מחקר שבוצע באוניברסיטת שיקגו, לפיו נשים בעלות סדר יום לחוץ נוטות יותר לשכוח ליטול גלולות. מומחה: "יש חלופות טובות ויעילות לגלולה"

אם את מנהלת אורח חיים עמוס - גבוהים הסיכויים שתשכחי לקחת גלולה. כך קובע מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת שיקגו ושפרסם היום (ראשון) האיגוד לאמצעי מניעה בישראל. המחקר מצא כי סטודנטיות שניהלו אורח חיים לחוץ, שהתאפיין בשעות עבודה ארוכות, אירועים מלחיצים ושינה לא סדירה, נטו יותר לשכוח ליטול גלולות נגד הריון.

יו"ר האיגוד הישראלי למיילדות וגינקולוגיה, פרופ' דניאל זיידמן, לא הופתע מתוצאות המחקר. "אורח חיים לחוץ ופעיל תורם להיענות נמוכה לנטילת גלולות", אמר זיידמן. "כאשר מייעצים לנשים ביחס למניעת היריון, על הרופא לקחת בחשבון את השפעת אורח החיים על ההתמדה בשימוש באמצעים למניעת היריון", הוסיף. אלא שזיידמן גם הציע פתרון: "ישנם תחליפים יעילים לגלולה, כמו טבעות "נובה-רינג", מדבקות או זריקות. מבחינה רפואית, הם מעניקים את אותם הורמונים שניתנים בגלולה, ומעניקים יעילות דומה במניעת הריון. התמדה בנטילת גלולות הריון היא נושא מורכב".

בישראל זוכות הגלולות למניעת הריון לפופולריות יתרה. למעשה, הן אמצעי המניעה הנפוץ ביותר בקרב נשים צעירות. בסקר שנערך לקראת פרסום המחקר עלה כי 23% מהנשים בנות 19-25 משתמשות בגלולה, כמו גם 41% מהנשים בנות 26-30 ו-24% מהנשים בנות 31-35. 65% מהן מסכימות כי "קל לשכוח ליטול גלולה מדי יום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully