וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום שאחרי המטח: באשכול מנסים לחזור לשגרה

רמי שני

20.3.2011 / 14:33

יממה לאחר מטח המרגמות הכבד לעבר הנגב המערבי, תושבי המועצה האזורית אשכול מנסים לחזור לשגרה: "יש חששות, אי אפשר לחיות ככה" אמר אחד מהם. והילדים? הם רק רוצים לחגוג את פורים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

טיפות אדומות נראו הבוקר (ראשון) על אחד העצים, ליד בית מגורים בקיבוץ במועצה האזורית אשכול, שבו התפוצצו אתמול פצצות מרגמה רבות. העץ ספג אף הוא רסיסים והשרף שיצא מגזעו, נראה לעיני המתבוננים בו כטיפות דם. בבית הסמוך, מתגוררת דרורית דרומי, שלמרות הכל, שומרת על אופטימיות: "אני נולדתי כאן וזה הבית שלי תמיד", היא אמרה, "בתוך הבית יש רסיסי זכוכית ועכשיו אני מנקה, אבל אף תמונה מיצירות האמנות המשפחתיות לא נפגעה".

חבר קיבוץ שגילה את המחזה הסמלי שעל העץ, היה פחות אופטימי, ואמר כי "יש חששות, אי אפשר לחיות בצורה כזו". אורה, חברת קיבוץ אחרת, סיירה עם אנשי מס רכוש: "אנחנו נמשיך לחיות כאן. נחגוג את חג הפורים, ויהיה בסדר", הבטיחה. בנה סיפר כי "כשהתחילו הפיצוצים קצת פחדנו, אבל עכשיו כבר לא. אני מקווה שנוכל לחגוג את פורים כמה שיותר מהר".

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, ערך הבוקר הערכת מצב עם גורמי הביטחון של המועצה. בסיומה הוא אמר כי "המסקנה מהאירוע הזה, שבו התפוצצו 50 פצצות מרגמה באזור, היא שכל תושבי המועצה יקבלו הודעות SMS מיד כשאירוע כזה מתחיל. אנחנו מבינים מפיקוד הדרום, שיש כוונה להציב מערכת רדאר חדשה באזור, ואני מקווה שזה יעזור לנושא ההתרעה". לדבריו, חגיגות הפורים שמתוכננות להיום ומחר, יתקיימו תחת אבטחה של צה"ל, לאחר שהועברו הודעות מתאימות לפיקוד העורף על הישובים שבהם יתקיימו החגיגות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully