וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל על חתולים: שניים פרסים לא מסורסים וסיאמי עצבני אחד

ריבי מאיר וריני עמירן חביב

23.3.2011 / 17:30

לסרס או לא לסרס חתול בית? ולמה הסיאמי הוותיק מתקוטט עם החדש המסוגר? צמד מומחיות החתולים של וואלה! בעלי חיים עונות לכם וגם מזמינות למפגש הדרכה לאוהבי חתולים - בחינם

חתול פרסי לבן עם עיניים כחולות. ShutterStock
לסרס? חתול פרסי כחול עיניים/ShutterStock

יש לי חתול פרסי בן שנתיים ורציתי לדעת אם טוב לסרס חתול בגיל זה? קיבלתי אותו לפני שנה שנה ללא סירוס. האם זה נכון שלאחר הסירוס החתול נעשה אפתי?

למעשה חשוב וגם בריא מאוד לסרס/לעקר חתולים כבר בגיל 4 חודשים, למרות כל השמועות והאמונות, כשהחתול או החתולה בריאים כמובן. הסירוס, במקרה שלך, טוב גם בגיל של שנתיים, מוקדם ככל שתוכל.

ההתנהגות של החתול משתנה בגלל גורמים רבים. אבל ניתן להבטיח לך שאם עכשיו החתול שלך עירני, סקרן ופעיל, הוא יישאר כזה כל ימי חייו, אם ימשיך ליהנות מסביבה מעניינת ועשירה המתאימה לחתולים.

בהצלחה, ואל תשכח לקבוע סירוס בהקדם האפשרי אצל וטרינר או וטרינרית מומלצים באזור מגוריך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלה מסורס? בריטני ספירס וחתול פרסי לבן על שער גיליון אפריל 2011 של מגזין V/מערכת וואלה!, צילום מסך

בני קנה חתול פרסי לבן ויפה בן 3 חודשים. הומלץ בפנינו לסרסו על מנת שיהיה רגוע ושקט. החתול בבית רוב שעות היום, ורק לפעמים הוא יוצא למרפסת. תמיד גידלנו כלב ולא ממש ידוע לנו הטיפול הנכון בחתול. יש צורך בסירוס? מה עם גזיזת ציפורניים?

אכן, חשוב לשאול וללמוד על חתולים, הטיפול בהם וההתנהגותם כדי לתת מענה נכון לצרכיהם השונים – הפיזיים והרגשיים. סירוס, כאמור, הוא חובה מבחינה בריאותית וגם התנהגותית ותוכלו לעשות זאת כבר בגיל 4 חודשים אצל וטרינר מיומן ומומלץ.

באשר לציפורניים, פשוט ספקו למתוק מתקני גירוד אמיתיים, גדולים, יציבים, גבוהים ועמידים אשר חבל חזק מלופף עליהם.
אז הוא יטפל בכל צרכי הציפורניים שלו באופן טבעי ביותר.

אין כל צורך לגזוז ציפורניים לחתול.

מעבר לכך – יש חוק האוסר עקירת ציפורניים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
ארבעה חתולים על ספה. ShutterStock
"חשוב מאד לתת להם להתארגן מבחינה של היררכיה וסדר ביניהם, ללא התערבות"/ShutterStock

יש לנו 4 חתולים בבית. האחרון, קצת פחדן ומסוגר, הגיע לפני שנה וחצי, לא התחבר במיוחד עם האחרים, אבל גם לא רב איתם. לפני כחודש הוא החל להתקוטט עם חתול אחר בבית – הסיאמי. היום אנחנו מפרידים את הסיאמי (שמסתדר עם כל השאר). אבל הוא לא יכול להישאר סגור לנצח בחדר

ושא חשוב הוא כיצד להתמודד עם שני חתולים ויותר ובאמת זו שאלה טובה. אנא דעו שאם החתול האחרון נמצא אצלכם כבר חודשים ויש בכל הבית די "משאבים" לכולם, כלומר: מקומות לאוכל, מים נקיים וטריים באזורים שונים, ארגזי חול מפוזרים, אפשרויות לצפות בחוץ ומקומות לטיפוס ולצפייה
בנעשה בבית וגם בחוץ, וכמובן שפע של פעילויות חתוליות איתכם וגם באופן עצמאי, וכולם מעוקרים ומסורסים - אז חשוב לתת לחתולים להסתדר ללא התערבותכם.

לעיתים נראה כאילו מדובר בסוף העולם. אבל, חשוב מאד לתת להם להתארגן מבחינה של היררכיה וסדר ביניהם, ללא התערבות האנשים שאיתם.

זה באופן כללי. באופן פרטני יותר, בואו למפגש לאוהבי החתולים ביום שישי הקרוב, 25 במרץ, בו יינתן מידע רחב הרבה יותר על תקשורת והתנהגות חתולים וזה בוודאי יעזור לכם.

בהצלחה! ואל דאגה, ארבעה חתולים זה נפלא יחדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully