וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשו ההפגנות נגד אסד, גל מעצרים בסוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.3.2011 / 13:44

אלפי סורים הפגינו בעיר הדרומית דרעא, זה היום השלישי ברציפות, נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. האלפים יצאו לרחובות כדי למחות נגד משלחת הממשלה שהגיעה למקום

אלפי אזרחים הפגינו היום (ראשון) בעיר דרעא בדרום סוריה, זה היום השלישי ברציפות, נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. סוכנויות הידיעות דיווחו כי האלפים יצאו לרחובות כדי למחות נגד משלחת של הממשלה שהגיעה למקום על מנת להביע תנחומים בפני משפחות ששת המפגינים שנהרגו מאש כוחות הביטחון ביום שישי. כמו כן, דרשו המפגינים את ביטולן של תקנות מצב החירום במדינה, הנמצאות בתוקף מאז עלייתו של חאפז אל-אסד לשלטון ב-1963, ואוסרות את קיומה של אופוזיציה לשלטון.

במטרה לפייס את המפגינים בדרעא, הודיעו היום הרשויות בסוריה כי ישחררו מהכלא 15 ילדים, שמעצרם עורר את המהומות שפרצו בסוף השבוע בעיר. בהודעה רשמית מטעם השלטונות נמסר כי הילדים, שנעצרו לאחר שריססו סיסמאות נגד השלטון, ישוחררו באופן מיידי.

אתר אופוזיציה סורי דיווח במקביל על גל מעצרים נרחב שמנהלים כוחות הביטחון הסורים. על פי הדיווח, הכוחות עצרו עשרות מפגינים במהלך הפגנות המחאה שפרצו בימים האחרונים גם בבירה דמשק ובעיר בחומס. עוד דיווח האתר כי לפני חמישה ימים עצרו השלטונות את העיתונאי הסורי סאבר דרוויש, לאחר שהשתתף בהפגנה בדמשק ביום שלישי שעבר, וכן צעירה בת 17 שהשתתפה אף היא בהפגנה.

עוד דיווח האתר כי מנגנוני הביטחון עצרו לפני כשבוע במחוז חלב צעיר בן 22, סטודנטית בשנות ה-20 לחייה ופעיל פוליטי בשם נאסר סעיד. כמו כן דווח על מעצרם של שישה פעילים נוספים בהפגנה מול בניין משרד הפנים בדמשק שאירעה ב-16 במרץ.

אתמול נרשמו עימותים בין כוחות הביטחון הסורים לבין עשרת אלפים מפגינים שהשתתפו בהלוויות בעיר דרעא. המפגינים קראו קריאות נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, ובראשן "מהפכה!", ו-"אללה, סוריה, חירות! מי שרוצח את עמו הוא בוגד". סוכנויות הידיעות דיווחו כי אנשי הביטחון הסורים ירו גז מדמיע לעבר המפגינים והתעמתו עמם, וכי מספר מפגינים נפגעו מהגז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully