וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לבית הלבן? שרה פיילין תנחת היום בארץ

20.3.2011 / 10:11

המועמדת לשעבר לסגן נשיא ארה"ב, ומי שמזוהה עם האגף הימני במפלגה הרפובליקאית, תגיע היום לביקור בן יומיים בישראל. פיילין ידועה כתומכת נלהבת של ישראל, אך התמיכה בה בארצה צונחת

שרה פיילין, המועמדת הרפובליקאית לסגנות נשיאות ארצות הברית בבחירות האחרונות וממובילות תנועת הימין "מסיבת התה", תחל היום (ראשון) ביקור פרטי בן יומיים בישראל. פיילין ובעלה טוד ינחתו בשעות אחר הצהריים בנמל התעופה בן גוריון, בדרכם חזרה מהודו לארצות הברית. הזוג יתארח בסוויטה הנשיאותית במלון מצודת דוד בירושלים. מחר בבוקר צפויה פיילין להיפגש עם יו"ר הליכוד העולמי, ח"כ דני דנון. עם סיום הפגישה, מתוכנן לפיילין סיור בעיר העתיקה בירושלים.

בהמשך צפוי למושלת אלסקה לשעבר טיסה במסוק למצדה ולנצרת, ובשעות הערב היא ככל הנראה תסעד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה. ביום שלישי בבוקר ימריאו בני הזוג בחזרה לארצות הברית.

פיילין ידועה כתומכת נלהבת של ישראל. לפני כשנה, למשל, באפריל 2010, בעת משבר ביחסים בין ישראל לארה"ב בעקבות אישור בניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בירושלים, מתחה פיילין ביקורת נוקבת על נשיא ארה"ב, ברק אובמה. בוועידה של המנהיגות הרפובליקאית בדרום ארצות הברית אמרה כי "מישהו צריך להזכיר לנשיא שירושלים שאינה התנחלות, ושישראל היא ידידתנו".

שרה פיילין. on Edmonds, AP
נחשבת לבעלת דעות שמרניות ביותר. פיילין/AP, on Edmonds

בעת האחרונה מצאה עצמה פיילין, ששמה הועלה כמועמדת אפשרית לרוץ לתפקיד המועמד מטעם מפלגתה לנשיאות ארה"ב, במוקד ביקורת בארצה. לאחר ניסיון ההתנקשות בחברת הקונגרס הדמוקרטית גבריאל גיפורדס, הואשמה פיילין כי טרם הבחירות לקונגרס בנובמבר האחרון, הפיצה כרזה עליה סומנו, באייקונים בצורת כוונת, 20 "מטרות לחיסול": מחוזות בחירה שבראשם עומדים דמוקרטים, בהם גם המחוז של גיפורדס, ובכך "הסיתה" להפעלת אלימות כלפיה. פיילין אמרה כי ההאשמות הללו הן בבחינת "עלילת דם", ואמרה כי "מעשים מפלצתיים ונפשעים עומדים בזכות עצמם".

פיילין טרם הודיעה אם תתמודד לבחירות לנשיאות ב-2012. בעבר היא אמרה כי היא "תרוץ אם תגיע למסקנה שזה מה שנכון למדינה", וכן אמרה כי היא מאמינה שתוכל לנצח את הנשיא אובמה. יצוין כי שיעורי התמיכה בפיילין בסקרים צנחו משמעותית בחודשים האחרונים, בין היתר בשל דעותיה הפוליטיות השמרניות, וכן בשל הרעה בתדמיתה הציבורית, אותה לא הצליחה לשפר כפי שציפתה עם השתתפותה בתכנית מציאות שעקבה אחר חייה. פיילין גם ידועה בהתבטאויות מביכות שנפלטו מצדה, האחרונה שבהן היתה "עלינו לעמוד לצד בת בריתנו, צפון קוריאה", להבדיל משכנתה מדרום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully