וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון ביפן: נותר לנו רק להתפלל

דרור אידר

20.3.2011 / 5:41

אנחנו קוראים, שומעים ורואים את החדשות הנוראות מיפן. והחדשות הן שהיפנים עדיין בסכנה ממשית של קטסטרופה גרעינית, לאחר רעש אדמה בגובה של 9 דרגות בסולם ריכטר וצונאמי אדיר ששטף עיירות שלמות.

אנחנו רואים את המראות ושומעים את הקולות, ואין לנו יותר מדי מה להציע ליפנים למעט הזדהות ורחמים. כמה סבל עוברת האומה הזאת כעת, ולב מי לא נכמר על היפנים ועל גורלם הקשה.

והאמת היא שהיפנים רחוקים מאיתנו, אבל אנחנו חייבים להם תודה. אנחנו זה העולם כולו, אבל גם העם בישראל. אנחנו הרי נוהגים במכוניות יפניות, כותבים במחשבים יפניים ומשתמשים במכשירים רבים שהאומה החרוצה הזאת פיתחה לטובת העולם.

שהשמש שוב תעלה

העם היהודי מחזיק במסורת של דאגה לשלום העולם. אנחנו נוהגים להתפלל לשלום העולם. יהודים הקריבו בבית המקדש קורבנות לשלומן, לרווחתן ולהצלחתן של כל אומות העולם. והיום, יש לנו אחריות כבדה כלפי היפנים. ממשלת ישראל הציעה סיוע חומרי. גם אנחנו יכולים לסייע: להתפלל לשלום העם היפני.

יהודים דתיים ושאינם כאלה אבל מאמינים בכוח התפילה, ראוי שיישאו תפילה מיוחדת להצלת היפנים מהקטסטרופה שהתרגשה עליהם, תפילה לחיזוק רוחם והרמת המורל שלהם. דווקא בימים אלו, של חג פורים, יש משמעות מיוחדת למבט שלנו החוצה, אל העמים ברחבי הגלובוס, ובייחוד אל האומה היפנית הנמצאת בשעתה הקשה ביותר.

הביטו לאחור, אל ההיסטוריה הטרגית שעבר העם היפני לא מזמן, הביטו בהווה המסוכן ובעתיד הקשה הצפוי לו - ותלחשו תפילה.

אלה שיודעים ואלה שאינם יודעים, כל אחד בשפתו ובניסוחו. בקשו מהאל הטוב לרחם על היפנים, לרפא את חוליהם, ושילחו להם רוח טובה של אמונה ותקווה.

בימים שבהם אנו חוגגים את פורים, נאחל להם שהשמש שוב תעלה בארצם לטובתם ולטובת העולם כולו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully