וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה מהולה בעצב: אלפים חגגו את פורים באיתמר

יהושע בריינר

20.3.2011 / 1:01

אלפי בני אדם הגיעו לקריאת מגילת אסתר וחגיגות הפורים באיתמר, שבוע לאחר הטבח בבני משפחת פוגל. "לכל העמלקים שפה מסביב, ראו איך עם ישראל יודע לקום מעפר"

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד)

שבוע לאחר הטבח באיתמר בו נרצחו חמישה מבני משפחת פוגל, התכנסו אמש (שבת) אלפים מכל רחבי הארץ בהתנחלות בשומרון, כדי לחגוג את חג הפורים. הם שמעו את קריאת מגילת אסתר ולאחר מכן יצאו לרחבת בית הכנסת ביישוב, שם התקיימה הרקדה במשך כל הלילה.

"לכל העמלקים שפה מסביב, מבית פוריק, עוורתא ושכם. שאו עיניכם וראו איך עם ישראל יודע לקום מעפר", אמר ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה. "אם בתוך שבוע אנחנו יכולים לקום ממצב של דכדוך ולשמוח, זה סימן שעם ישראל חי. איש לא יוכל לשבור אותנו. מנהיגינו צריכים ללמוד ממרדכי שלא כרע לפני הגויים, אלא עמד זקוף ולא נכנע להם. לא להתחשבן עם אובמה ולא עם הפלסטינים, אלא לעשות מה שטוב לעם ישראל בלבד".

בין הריקודים והזמרה אותם הוביל אהרון רזאל, גם רבה של השומרון הרב אליקים לבנון, נשא דברים לחיזוק התושבים, וקרא לגזור גזר דין מוות למבצעי הפיגוע. "הבנייה והאור הגדול הם שיכריעו את זרעו של עמלק", אמר לבנון, "אנו כאן נוסיף לבנות, נגרש את הרוע ונחזק את כוחות הביטחון שיתפסו את המרצחים מיד ונדרוש גזר דין מוות כמי ששפכו את הדם הזה. לא נסתפק בפחות". ח"כ ציפי חוטובלי קראה לראש הממשלה לאשר את תוכנית המתאר של איתמר. "רצח בני משפחת פוגל לא היה לשווא", אמרה, "אנו כאן כדי שאיתמר לא תהיה עוד שטח הפקר אלא תהפוך לעיר ואם בישראל וליישוב לגיטימי".

אחד מתושבי איתמר, משה רונצקי, אמר להמונים כי הערב נועד לחזק את היישוב, אך גם להתחזק בעצמו. לדבריו, "איתמר הוא אבי הגבעות והמאחזים, אך למדנו על בשרנו שארץ ישראל נקנית בייסורים. הערב אנו אומרים לאויבנו שכולנו איתמר, אנחנו לא מפחדים אלא ממשיכים לבנות. לא קל לנו, אבל אנחנו נמשיך לקלוט משפחות, לבנות בתים ולטוע כרמים. נמשיך ליישב את הגבעות של ארץ האבות תוך שמחה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully