וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: עימותים בין כוחות הביטחון למפגינים בסוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

20.3.2011 / 1:07

ההפגנות נגד השלטון אמש גבו מחיר דמים בקרב המפגינים, והיום, בלוויות ההרוגים, התחדשו העימותים מול כוחות הביטחון בסוריה. רבבת מפגינים קראו קריאות נגד המשטר, ובראשן "מהפכה"

עימותים חריפים נרשמו אתמול (שבת) בסוריה בין כוחות הביטחון במדינה לאלפי בני אדם שהגיעו להשתתף בהלוויות ההרוגים מההפגנות בדרעא, אמש. סוכנויות הידיעות דיווחו כי אנשי הביטחון הסורים ירו גז מדמיע לעבר המפגינים והתעמתו עימם, וכי מספר מפגינים נפגעו מהגז.

לפי הדיווחים, רבבת המפגינים שהשתתפו בהלוויות בעיר דרעא קראו קריאות נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד, ובראשן "מהפכה!", ו-"אללה, סוריה, חירות! מי שרוצח את עמו הוא בוגד". עוד דווח כי חלק מהמפגינים יצאו מכיוון המסגד אל מרכז העיר. פעילי זכויות אדם סיפרו כי המשטרה החשאית עצרה לפחות אדם אחד ממשתתפי ההפגנות.

במקביל אמר גורם סורי בכיר לסוכנות הידיעות הרשמית בסוריה, כי משרד הפנים הסורי הקים ועדת חקירה שתבדוק את "האירועים המצערים" אתמול שאירעו במחוז דרעא. לדברי הגורם, הוועדה תנקוט בצעדים ותעמיד לדין את כל מי שיוכח כי הוא נושא באחריות לאירועים.

אתמול, כזכור, נהרגו 5 מפגינים סורים מאש כוחות הביטחון, במהלך הפגנה נגד השלטונות. השלטונות אמרו כי המפגינים "ניסו לעורר אנרכיה" ופגעו ברכוש ציבורי.

(עדכון ראשון: 23:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully