וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העובדים הסוציאלים הפגינו: "שוטרים דחפו אותנו"

19.3.2011 / 0:06

מאות עובדים סוציאלים הפגינו הערב בתל אביב, נגד הסכם השכר המתגבש בין ההסתדרות לאוצר. המפגינים טוענים כי נדחפו בברוטליות ע"י ששוטרים, שאמרו כי ההפגנה היתה בלתי חוקית

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד)

מאות עובדים סוציאליים הפגינו הערב (שבת) בצומת הרחובות אבן גבירול ובלוך בתל אביב, ואף חסמו לפרקים את הכביש. לטענת חלק מהנוכחים בהפגנה, שוטרים שהגיעו למקום הפעילו אלימות כלפי חלק מהמפגינים, ודחפו אותם באלימות בניסיון למנוע מהם לחסום את הרחוב. השוטרים טענו כי מדובר בהפגנה בלתי חוקית.

המפגינים סיפרו כי במוצאי שבת הייתה אמורה להתקיים ישיבה של ראשי המחוזות באיגוד העובדים הסוציאליים בבניין ההסתדרות. הכוונה המקורית הייתה להפגין בתוך הבניין, אולם לאחר שנאספו מאות עובדים סוציאליים בבניין, הוחלט להעתיק את מקום ההפגנה לצומת.

הילה חורש מתנועת "עתידנו", הפועלת למען העובדים הסוציאליים, נדחפה לטענתה על ידי שוטר, ולדבריה הייתה עדה גם לאלימות שהופגנה על ידי השוטרים לעבר עובד סוציאלי מבוגר. "ההפגנה שלנו היא לא נגד העובדים הסוציאליים והעומד בראשו, איציק פרי. אנחנו יוצאים נגד כוונת ההסתדרות לסגור את הסכם השכר בצורה נמהרת, תוך שהם מוותרים על שלוש המטרות העיקריות שלשמן יצאנו לשביתה: צו ההרחבה לעובדים הסוציאליים, שינוי טבלאות השכר, ושיפור משמעותי בשכר העובדים הסוציאליים".

ע', עובדת סוציאלית המשמשת כקצינת נוער, סיפרה כי "תמיד שמעתי על אלימות שוטרים מהנערים שאני מטפלת בהם. היום אני בטוחה שכל מה שהם אמרו לי – נכון".

"בשביל מה יצאנו לשביתה הזו?"

לעובדים הסוציאליים שהפגינו היו גם טענות חמורות נגד אנשי האיגוד: "בשביל מה יצאנו לשביתה הזו? בשביל כמה פעימות עלובות שיושלמו רק בשנת 2014? אנחנו מצפים מההסתדרות שתגבה אותנו ולא תלחץ עלינו לחתום על הסכם בניגוד לרצוננו".

עובדים סוציאלייםהשחברים באיגוד פעלו בימים האחרונים על מנת לגייס חמישה אחוזים מהקולות של חברי האיגוד, במטרה לקיים ישיבה שלא מן המניין, שמטרתה לעצור את חתימת ההסכם. עם זאת, הישיבה לא צפויה להתקיים מחר. לעומתה, תתקיים מחר ישיבה באיגוד לקראת החתימה על ההסכם. באותה שעה צפויה הפגנה של כמה מהעובדים מול בניין ההסתדרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully