וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בדרום: "מתקפת הטילים מהווה הכרזת מלחמה"

רמי שני

19.3.2011 / 16:11

תושבי הדרום זועמים על כך שהיו צריכים להגיע לבג"ץ על מנת לקבל מיגון הולם מפני מתקפות טילים בדומה לזו שאירעה הבוקר בדרום. שר החוץ ליברמן הגיש תלונה בנושא לאו"ם

תאגיד כאן

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: אמיר קוטיגרו)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב היום (שבת) לירי עשרות הפצמ"רים מרצועת עזה לעבר יישובי עוטף עזה. נתניהו אמר כי הורה לפעול על פי המדיניות הקבועה שבה ישראל מגיבה לכל ירי ואמר כי "ישראל לא תישאר אדישה לאף ירי מהרצועה".

הרמטכ"ל, רב - אלוף בני גנץ, ערך היום סיור ביישובים שנפגעו מירי פצצות המרגמה במהלך הבוקר. גנץ, שסירב להתייחס לשאלות הכתבים, הסכים לומר כי "צה"ל ימשיך לעשות את העבודה". במהלך הביקור נפגש גנץ עם ראש המועצה האזורית אשכול וקיבל סקירות מפי אלוף הפיקוד, קציני צה"ל בגזרת רצועת עזה ואנשי הביטחון ביישובים.

גם ח"כים, שרים וראשי מועצות באזור הנגב הגיבו בזעם על מתקפת פצצות המרגמה. במתקפה נורו 49 פצצות מרגמה לעבר יישובי הדרום, שני אזרחים נפצעו באורח קל ונזק נגרם למבנה. צה"ל תקף בתגובה יעדים ברחבי הרצועה.

קב"ט המועצה האזורית אשכול, ניקי לוי, סיפר כי "מאז הבוקר התפוצצו עשרות פצצות מרגמה. חלק מהן פגעו ביישובים וחלק ליד היישובים. שני בני אדם נפגעו באורח קל מאוד. כמו שניתן לראות, הממ"דים שבתוכם היו התושבים, הם מצילים חיים. לגבי הנחיות שניתנו לתושבים, באופן כללי הם צריכים להישאר בסביבת מרחבים מוגנים".

בתגובה לירי, הורה שר החוץ אביגדור ליברמן למשלחת הישראלית באו"ם להגיש תלונה רשמית בנושא. ליברמן אמר כי המתקפה "מעידה כי התמיכה הבינלאומית שהפלסטינים מנסים להשיג להקמת מדינה, משמעותה תהיה תמיכה בהקמת מדינת טרור שמטרתה הראשונה והעיקרית היה השמדת ישראל. הפלסטינים, על כל פלגיהם, משנים טקטיקות אך לא שינו את עורם".

ח"כ שי חרמש (קדימה), המתגורר בקיבוץ כפר עזה שבדרום, אמר בתגובה לירי כי "לא ייתכן המצב בו אנו מותקפים באופן כה מאסיבי, והפתרון שוכב במחסנים. פיתוח מערכת 'כיפת ברזל' הושלם ועבר בהצלחה את כל המבחנים לפני מספר שבועות, כאשר כיום בידי מערכת הביטחון שתי סוללות מבצעיות וצוותים ערוכים לפריסה. עתירת התושבים לבג"ץ השבוע בנושא זה נענתה בארכה של 30 יום לממשלה להשיב. כפי שאפשר לראות, החמאס לא מחכה לבג"ץ. מתקפת הטרור המאסיבית הבוקר היא בגדר הכרזת מלחמה. מערכת 'צבע אדום' איננה מתריעה על הפצמ"רים ולכן אין לתושבים כל התרעה מוקדמת מולם, בעוד כיפת הברזל מסוגלת ליירטם".

"העימות הבא - שאלה של זמן"

ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, אמר בתגובה למתקפה כי "מה שרואים כאן זה שווה יותר מ-1,000 מילים שאוכל להגיד לממשלת ישראל. הממ"ד שנמצא כאן, שבנייתו הסתיימה לפני כשנה וחודשיים, הציל את החיים של אותה משפחה שגרה כאן, אפשר לראות קיר לא ממוגן כדי להבין איך הרסיסים חודרים מצד לצד. הממשלה מסיימת בימים אלה את שלב ב' של המיגון. לצערי היא הכריחה אותנו להגיע לבג"ץ ואני מאוד מקווה ש'כיפת ברזל' תהיה בסיס לביטחון של התושבים".

יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני, שוחחה לפני זמן קצר עם ראשי המועצות האזוריות בעוטף עזה בעקבות המתקפה. לבני חיזקה את ראשי המועצות ואמרה: "החמאס אינו מכיר בזכות קיומנו כאן, הוא אינו פרטנר לשלום ולהסדר והדרך הנכונה להתמודד איתו היא בכוח, כשם שנקטה ישראל במבצע עופרת יצוקה ולאחריו. בכל מה שקשור להתמודדות התושבים עם הירי ולפעילות מול החמאס אין כאן מחלוקות של אופוזיציה וקואליציה". לבני הוסיפה, כי היא "מחזקת דרכם את תושבי היישובים הניצבים בחזית באומץ גם ביום הזה וממשיכים במשימת הציונות בנגב המערבי".

יו"ר סיעת "ישראל ביתנו", ח"כ רוברט אילטוב, התייחס אף הוא לאירועים ואמר כי "ההסלמה החריפה שאנו עדים לה, מוכיחה פעם נוספת כי החמאס ממשיך ברצונו לפגוע במדינת ישראל. יש לציין כי הרשות הפלסטינית הביעה את רצונה לכונן ממשלת אחדות עם ישות טרוריסטית זאת בעוד מספר חודשים. על הקהילה הבינלאומית להבין כי התמיכה בהקמת מדינה פלסטינית, במהלך חד צדדי, תוביל להקמת מדינת טרור ולא למדינה שוחרת שלום".

ח"כ דני דנון (ליכוד) אמר כי על ראש הממשלה בנימין נתניהו להגיב בחריפות על מתקפת הטילים. דנון אף תקף את שר הביטחון אהוד ברק ואמר כי "בגלל מדיניות ההבלגה והחולשה שמפגין שר הביטחון ביהודה ושומרון, אבד כושר ההרתעה של צה"ל בעזה". דנון הוסיף כי "אם ברק ימשיך במדיניות הסרת המחסומים וההבלגה – זו תהיה רק שאלה של זמן עד שיפרוץ העימות הבא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully