וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים

נמרוד הלפרן

17.3.2011 / 23:17

לקראת ועידת ה-G7 ולאחר ארבעה ימים של ירידות נחתם יום המסחר בעליות שערים. הדאו ג'ונס טיפס ב-1.4% ואילו הנאסד"ק עלה ב-0.7%

בורסות וול סטריט, אשר נסגרו אתמול ברמה נמוכה יותר מזו שבה פתחו את שנת 2011, עלו בראשונה זה ארבעה ימים, על רקע הערכות כי קבוצת שבע המדינות המתועשות (G7) מתכוונת לנקוט בצעדים כדי להרגיע את השווקים עקב החששות מאסון גרעיני ביפן. עם זאת, עליית מחיר הנפט זה היום השני ברציפות הגבילה את העליות.

מדד דאו ג'’ונס עלה ב-1.4% לרמה של 11,772 נקודות; מדד S&P 500, אשר מחק אתמול את כל העליות שרשם מתחילת השנה, עלה ב-1.3% לרמה של 1,273 נקודות; מדד נאסד"ק, אשר אף הוא נסגר אתמול ברמה נמוכה יותר מזו שבה פתח את השנה, עלה ב-0.7% לרמה של 2,636 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות בראשונה זה ארבעה ימים, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים - אשר ירדה אתמול לרמתה הנמוכה ביותר מאז חודש דצמבר - עלתה ב-0.04% לרמה של 3.25%.

שר האוצר של יפן, יושיהיקו נודה, אמר היום כי שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של מדינות ה-G7 יקיימו היום מחר שיחת ועידה כדי לדון בהשלכות הכלכליות של רעידת האדמה ביפן ובכלל זה התנודות בשוקי המטבע שהקפיצו את הין היפני לרמתו הגבוהה מעולם מול הדולר. שיחת הוועידה תתקיים ביום שישי בשעה 7:00 בבוקר שעון יפן (יום חמישי בחצות לפי שעון ישראל).

מחיר הנפט עלה

מחיר הנפט הגולמי עלה זה היום השני ברציפות ונסגר מעל לרמה של 100 דולר לחבית על רקע חששות כי התפשטות העימותים בלוב ובחריין למדינות נוספות במזרח התיכון וצפון אפריקה עלולה לפגוע באספקת הנפט. עליית מחיר הנפט התחזקה לקראת סוף יום המסחר לאחר שארה"ב אותתה על תמיכתה בהפצצות מהאוויר של כוחותיו של שליט לוב מועמר קדאפי, ובעקבות דיווח של "גולף ניוז" לפיו לוב מאיימת לתקוף טיסות וספינות בים התיכון במקרה של התערבות צבאית זרה במדינה. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל נסגרו במחיר של 101.42 דולר לחבית - עלייה של 3.5% בבורסת הסחורות של ניו יורק.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה זינק החודש לרמה של 43.4 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר מאז קיץ 1984 - לעומת 35.9 נקודות בפברואר. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 30.9 נקודות.

מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב עלה בפברואר ב-0.8% - עלייה חודשית שמינית ברציפות - לרמתו הגבוהה מעולם לאחר עלייה של 0.1% בינואר, מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. כלכלנים צפו עלייה מעט יותר חדה של 1%.

התפוקה התעשייתית בארה"ב ירדה בפברואר ב-0.1%, כך מסר היום הבנק הפדרלי. כלכלנים צפו עלייה של 0.7% בתפוקה. עם זאת, נתוני חודש ינואר תוקנו כלפי מעלה לעלייה של 0.3% לעומת ירידה של 0.1% שעליה דווח במקור. ניצול כושר הייצור ירדה בחודש שעבר ל-76.3% לעומת 76.4% בינואר.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ל-385 אלף, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה מתונה יותר ל-389 אלף תביעות. הממוצע הארבע-שבועי של תביעות האבטלה, הנחשב לפחות תנודתי, ירד בשבוע שעבר ב-7,000 ל-386,250 - ירידה שבועית שלישית בארבעה השבועות האחרונים.

עוד היום בחזית המקרו כלכלית בארה"ב. מדד המחירים לצרכן (CPI) בארה"ב עלה בפברואר ב-0.5% לעומת ינואר - העלייה החדה ביותר מאז יוני 2009 - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. העלייה תאמה את תחזיות הכלכלנים. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.2% - כפליים מתחזית הכלכלנים. השוואה לחודש פברואר 2010, עלה מדד המחירים לצרכן ב-2.1% ומדד הליבה הוסיף 1.1%.

משרד העבודה האמריקאי מסר אתמול כי מדד המחירים ליצרן (PPI) בארה"ב עלה בפברואר ב-1.6% לעומת ינואר - העלייה החדה ביותר מאז יוני 2009 ויותר מתחזית הכלכלנים לעלייה של 0.7%. מדד הליבה עלה ב-0.2% - בהתאם לתחזיות.

ענקית התעשייה האמריקאית ג’נרל אלקטריק (1.42% , 19.22), אשר היתה זו שתיכננה את הכורים הגרעיניים בפוקושימה, ממשיכה להיסחר בצל האירועים ביפן לאחר שירדה בקרוב ל-7% בשלושה ימי המסחר הקודמים.

תשומת לב המשקיעים נתונה גם לחברת מוצרי האלקטרוניקה אפל (1.4% , 334.64) אשר ירדה אתמול ב-4.5% לאחר שהאנליסט אלכס גאונה מבית ההשקעות JMP סקיוריטיס הוריד את המלצתו למניה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק". גאונה, הראשון המוריד את המלצתו למניה זה מספר שנים, נימק את החלטתו בסיכונים שמהווה האסון ביפן, בצירוף להאטה משמעותית במכירות שותפת הייצור הראשית של החברה, הון האי פרסיז'ן, והאטה אפשרית במכירות האייפון.

חברת טבע (1.22% , 47.95) פירסמה אמש תשקיף לגיוס של 750 מיליון דולר בהנפקת איגרות חוב. איגרות החוב יונפקו לטווח של 3 שנים וידורגו ב-A3 על ידי סוכנות הדירוג מודי'ס וב-A- על ידי סוכנות הדירוג S&P.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully