וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורים: במקביל לשמחה - נערכים גם לפציעות

אריאל נוי

18.3.2011 / 0:17

חג פורים מביא עמו בנוסף לשמחה, גם עלייה במספר הפציעות כתוצאה ממשחק בצעצועים מסוכנים. בארגון "בטרם" אומרים כי "חשוב לוודא שמשתמשים בצעצועים מורשים"

כבכל שנה, יחד עם השמחה והציפייה לקראת חג הפורים עולה גם החשש לבטיחות הילדים בחג. לפי נתונים שפרסם אתמול (חמישי) משרד הבריאות, בחג הפורים נרשמת עלייה של פי 3.5 בפניות למיון בגין כוויות מנפצים, חזיזים וזיקוקין בהשוואה לשאר ימות השנה. בשנה שעברה נרשמו סוגי פגיעות רבים: פציעות, קטיעת אצבעות, כוויות, איבוד ראייה, שאיפת גופים זרים, אלרגיות חריפות כתוצאה משימוש בצבעי שיער ואיפור שאינם ברישיון משרד הבריאות ועוד.

ממאגר נתוני ארגון "בטרם לבטיחות ילדים" המתעד את הפגיעות, עולה כי הפגיעה השכיחה היא כוויות בידיים, בפנים, בצוואר או בירכיים. אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון הסבירה כי "תרחיש הפגיעה השכיח הוא התפוצצות הקפצונים או החזיזים בכיס המכנסיים כתוצאה ממגע כף היד וחיכוכם. גם הפיקות הרגילות, הנראות לנו תמימות יחסית, הן חומר נפץ שעלול לסכן חיים".

ד"ר ברוך גונן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים בבית החולים קפלן ברחובות אמר כי "בשנים האחרונות עיקר ההסברה והחקיקה התמקדה בנושא זה ואכן אנו רואים ירידה משמעותית במכירה של 'משחקים' מסוג זה אבל עדיין זה קיים". לדבריו, "אסור להרפות מהנושא ויש לנקוט בכל האמצעים ההסברתיים והחוקיים כנגד מי שמוכר אותם - ולא פחות חשוב גם כלפי אותם הורים רשלנים המאפשרים לילדיהם לקנות ולהשתמש באותם דברים מסוכנים".

משרד הבריאות וארגון "בטרם" פרסמו הוראות בטיחות לקראת החג. על פי ההוראות, אסור להשתמש בכל סוגי הזיקוקים, החזיזים, הטילים, כדורי נפץ ואבקות שריפה. כמו כן, אין לאחסן קפצונים בכיס המכנסיים, אלא באריזתם המקורית או בתיק. במשרד מבהירים כי כל צעצוע המותר לשיווק ומכירה חייב להיות מסומן ולהכיל הוראות אזהרה בעברית ואת שם הייבואן, הייצרן, אופן השימוש במוצר והגבלות גיל - "אין להשתמש במוצר שנרכש אצל דוכן ברחוב".

בנוסף, יש לדאוג שהתחפושת אותה לובש הילד אינה עשוייה מחומרים דליקים. אם הילד נכווה, יש לשטוף את הכווייה במים זורמים ולפנות את הילד לטיפול רפואי. אין לשים על הכווייה חומרים כגון תה או לבן – עדיף לכסות אותה בבד כותנה נקי.

(עדכון ראשון: 20:17, 17.03.11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully