וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 40% סבורים שניתוח פלסטי מחזק הביטחון

אריאל נוי

17.3.2011 / 18:19

לקראת כנס הכירורגיה הפלסטית הבינ"ל באילת, נמצא עוד כי 24% מהגברים הישראלים היו שוקלים לבצע ניתוח פלסטי. "הישראלים כבר לא תופסים את הניתוח הפלסטי כאסתטי בלבד"

סקר שבוצע עבור האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית מצא כי 38% מהישראלים היו בוחרים לבצע ניתוח פלסטי, כאשר הבטן היא האיבר בגוף שהישראלי הכי רוצה לתקן. הסקר בוצע לקראת כנס הכירורגיה הפלסטית והאסתטית הבינלאומי שיתקיים בשבוע הבא באילת בהשתתפות עשרות רופאים-פלסטיקאים מובילים מהעולם ויעסוק בחידושים בעולם הפלסטיקה.

הסקר בדק את הסיבות לביצוע ניתוחים פלסטיים בקרב ישראלים ועולה ממנו כי לדעת 39% מהנשאלים בסקר, הגורם המרכזי לביצוע ניתוח פלסטי הוא חיזוק הביטחון העצמי, ובמקום השני - סיבות רפואיות. גם זוגיות וקבלה לעבודה, מטרות מובילות אצל מבצעי ניתוחי הפנים, צוינו כגורמים אפשריים לביצוע הליך פלסטי, בעיקר בקרב גברים. בהשוואה בין נשים וגברים, עולה כי ניתוחי חזה ומתיחת פנים מועדפים יותר על ידי הנשים.

פרופ' יהודה אולמן יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ומנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי רמב"ם, ציין כי "הממצא המפתיע ביותר הוא ש-24% מהגברים הישראלים שוקלים לעבור ניתוח פלסטי, וזה מעיד על מגמה ברורה של עליית הפופולריות של ניתוחים פלסטיים בקרבם".

באשר לסיבות לביצוע הניתוחים הסביר פרופ' אלמן כי "ממצאי הסקר מעידים כי הישראלים כבר לא תופסים את הניתוח הפלסטי כאסתטי בלבד, כאשר חלק לא מבוטל מהם מציינים סיבה רפואית כמוטיבציה לבצוע ניתוח". בנוסף, אולמן ציין כי הפופולריות של ניתוחים בבטן מבטאת את המגמה הקיימת, בעיקר בקרב נשים, לירידה במשקל.

בנוסף על סוג הניתוחים שהציבור מעדיף, הסקר בדק גם את ההעדפות של הציבור ביחס למנתחים. פרופ' אולמן מסביר כי "הסקר מגלה שציבור זהיר ומעוניין בהכרה מקצועית בבחירת מנתח הפלסטי", זאת בעקבות העלייה במודעות הציבורית לחשיבות בבדיקת ההכשרה הרפואית של המנתח הפלסטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully