וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן בדרך לעזה? "בגלל כישלון המו"מ"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.3.2011 / 13:07

ליו"ר הרשות הפלסטינית נמאס מהקיפאון המדיני ובכוונתו להפנות את מאמציו לפיוס פנים-פלסטיני , כך אמר בכיר פתח לוואלה! חדשות. לדבריו, הפיוס הוא צעד לקראת הקמת מדינה עצמאית

"אבו מאזן יינסה שוב להתפייס עם חמאס, מפני שהוא מתוסכל מהקיפאון המדיני ומהיעדר ההתקדמות במשא ומתן עם ישראל" – כך אמר היום (חמישי) לוואלה! חדשות בכיר בארגון פתח. "הוא החליט לחזור ולטפל בעניינים פנים-פלסטיניים כהכנה לקראת הקמת מדינה פלסטינית עצמאית בגבולות 67'. הוא רוצה להכין את העם הפלסטיני לכך".

דברים אלה באים על רקע כוונתו של יושב ראש הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לבקר ברצועת עזה ולדון עם הנהגת חמאס בהצעתו - להקים ממשלה מאוחדת שתכין את הבחירות ברשות.

"לעם נמאס מהפילוג בין עזה לגדה, ולכן בימים האחרונים אבו מאזן מפעיל לחצים כבדים על ההנהגה בעזה ובגדה", הוסיף הבכיר. "ההנהגה מרגישה שהיא מוכרחה לפתור את הבעיות בשטח. יחד עם זאת, הביקור של אבו מאזן בעזה יתקיים רק אם חמאס יביע הסכמה להצעתו להקים ממשלה שתהיה מקובלת על שני הצדדים".

לדבריו, אבו מאזן הציע לחמאס להקים ממשלה שתורכב מאישים עצמאיים, לא מחמאס ולא מפתח, ותעסוק אך ורק בהכנת הבחירות הבאות ובשיקום רצועת עזה. "לחמאס אין מניעה שאבו מאזן יבקר ברצועה, אבל יש לו בעיה עם ההצעה של אבו מאזן", העריך הבכיר והדגיש כי, "אבו מאזן לא יבקר בעזה אם חמאס לא יקבל את ההצעה".

הבכיר העריך עוד כי חמאס יסרב להצעתו של אבו מאזן להקים ממשלה של אישים עצמאיים, אך הוסיף וטען כי "תושבי רצועת עזה יפעילו לחצים על חמאס בימים ובשבועות הקרובים, ואולי חמאס ישנה את החלטתו. הפלסטינים קיבלו החלטה לא לחזור למצב הקודם של הפילוג. נמאס להם. אולי זה יפעיל לחץ על חמאס ויהיה אפשר לסיים את הפילוג בין עזה לגדה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully