וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים הוציאו עשרות אלפי שקלים על "קשר לבוחר"

פנחס וולף

17.3.2011 / 11:52

הכנסת פרסמה היום את דו"ח הוצאות הח"כים בתקציב הקשר לבוחר. מי הוציא 52 אלף שקלים על רכישת טלפונים ניידים, ומי רכש כיבוד באלפי שקלים? עם זאת, יש גם כמה צדיקים שלא הוציאו שקל

הכנסת פרסמה הבוקר (חמישי) את פירוט הוצאות חברי הכנסת מתוך תקציב הקשר עם הבוחר לשנת 2010. מהנתונים עולה כי חבר הכנסת הבזבזן ביותר בשנה שעברה היה איברהים צרצור (רע"מ-תע"ל), שהוציא לא פחות מ-86,565 שקלים. אחריו ברשימה מדורגים יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה, שהוציא 83,139 שקלים, וח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) שהוציא 83,045 שקלים. בולטים לטובה ברשימה הם חברי הכנסת אהוד ברק (עצמאות), בני בגין (ליכוד) ואביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), שלא השתמשו כלל בתקציב שעמד לרשותם למטרה זו.

מפירוט ההוצאות עולה, כי ח"כ רוברט אילטוב (ישראל ביתנו), למשל, רכש שני מחשבים ניידים בסך של 6,800 שקלים, מכשיר טלפון נייד 3,000 שקלים, וכיבוד קל ב-8,062 שקלים. סעיף "שימוש בטלפונים ניידים" בלט אצל רבים מחברי הכנסת. אחת המייצגות הבולטות שבהם הייתה דליה איציק (קדימה), שהוציאה למטרה זו 27,116 שקלים, אך המשתמש הכבד ביותר היה ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), שהוציא 51,094 שקלים בסעיף זה.

ח"כ פאינה קירשנבאום (ישראל ביתנו) הוציאה 11 אלף שקלים על ביצוע סקר שערכה אך שילמה "רק" 289 שקלים תמורת רכישת מיקרוגל. גם יוליה שמאלוב ברקוביץ' (קדימה) ניצלה את סעיף "הקשר לבוחר" כדי לרהט את המטבח בלשכתה, וקנתה מקרר ב-800 שקלים. אמנון כהן (ש"ס) ערך אף הוא קניות לבית, ורכש מתקן לקירור מים ב-1,990 שקלים.

לבנת בנתה דף פייסבוק ב-11 אלף ש"ח

שרת התרבות והספורט, לימור לבנת (ליכוד), שילמה בשנה החולפת 11 אלף שקלים על הקמת עמוד פייסבוק. סגן שר החינוך, ח"כ מנחם אליעזר מוזס (יהדות התורה) שילם 60 אלף שקלים על בניית לשכה במשכן הכנסת.

בין היתר, ארגן שר ההסברה יולי אדלשטיין (ליכוד) כנס בעלות של יותר מ- 16 אלף שקלים, וח"כ יעקב אדרי (קדימה) רכש מצלמה דיגיטלית ביותר מ- 1,500 שקלים, ח"כ רונית תירוש (קדימה) רכשה עיתונים ב-7,851 שקלים, וח"כ נחמן שי (קדימה) קנה ללשכתו מסך LCD בעלות של 945 שקלים.

יודגש כי חבר הכנסת שהוציא את הסכום הגדול ביותר לא נהג בהכרח באופן לא תקין, וייתכן שהוצאותיו היו מוצדקות יותר מהוצאות קטנות אחרות של חברי כנסת נוספים.

"יודעים לאן הלך כל שקל"

ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי) ניסה לתרץ את הוצאותיו הגבוהות: "אנחנו משתדלים לפעול בצניעות רבה וברוך השם מצליחים", אמר. "אין לי בתקציב מכונות קפה, טלוויזיות שטוחות ומותרות אחרות. אנחנו יודעים היטב לאן הלך כל שקל, ובטוחים שהקהילה קיבלה בחזרה עשרות מונים", הוסיף.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, שאול מופז (קדימה), ניצח לפחות בקרב אחד את יו"ר מפלגתו, ציפי לבני. הוא שילם 41,700 שקלים על "ייעוץ מקצועי", בעוד שלבני שילמה "רק" 35,996 שקלים בסעיף זה.

עוד נראה כי שר המדע, דניאל הרשקוביץ (הבית היהודי), לקח ברצינות את תפקידו: הוא הוציא למעלה מ-20 אלף שקלים על רכישת אמצעים טכנולוגיים, בהם מחשב כף יד ומחשב נייד, מצלמת וידאו, טלפון נייד ומערכת ניווט. השר להגנת העורף, מתן וילנאי, דאג להישאר מעודכן, והוציא למעלה מ- 11 אלף שקלים על עיתונים. מקבילו לשולחן הממשלה, שר האוצר יובל שטייניץ (ליכוד), הוציא יותר מ- 33 אלף שקלים על כנס הסברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully