וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד רשת הסחיטה ביפו: "לא בחלו באמצעים"

17.3.2011 / 10:13

כתב אישום הוגש נגד 17 חברי ארגון הפשע היפואי שנחשף אתמול. בין היתר, החבורה מואשמת בסחיטה באיומים, בהצתה ובגביית דמי חסות. סנגוריהם: "ההר הוליד עכבר"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: גדי וינסטוק)

כתב אישום הוגש הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד 17 נאשמים בפרשת "עץ הרימון" שנחשפה אתמול. לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין תמר אניס וסולי לביא מפרקליטות מחוז המרכז, הנאשמים, להם עבר פלילי עשיר, סחטו דמי חסות באיומים, ומואשמים בין היתר גם בהצתה ובפציעה בנסיבות מחמירות. בפרשה שני עדי מדינה שהפלילו את חבריהם. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

כתב האישום מתאר מקרים רבים, אשר בוצעו ברובם בשנת 2004, בהם הנאשמים הלוו כספים לאנשים שנקלעו למצוקה כלכלית. מאחר שהלווים התקשו להחזיר את החוב שניתן בריבית גבוהה, הם נקטו בשורה של פעולות אלימות כדי להשיב את הכסף.

בין השאר, תוארו מקרים בהם השליכו רימון לעבר ביתו של לווה והציתו רכבים. הם לא בחלו גם באיומים ובאלימות ובאחד המקרים אף חטפו לווה ואיימו לרצוח אותו במידה ולא יחזיר את הכסף. עוד נטען, כי אחד מהנאשמים, דוד עזרא, ירה ברגלו של אדם עמו היה מסוכסך, ואף ניהל את חלק מהפעולות מהכלא. "השימוש ברימון רסס מלמד על נגישותם לחומרי חבלה, וביתר שאת על יכולתם להוציא לפועל תוכנית פלילית סבוכה", צוין בכתב האישום.

"ההר הוליד עכבר", אמר עורך הדין ערן צלניקר, המייצג שניים מהנאשמים. "המשטרה ייחסה לחלק גדול מהנאשמים שורה ארוכה של עבירות, ובסופו של דבר מרביתם מואשמים רק במקרים בודדים". עו"ד אורי קינן, המייצג את אחד הנאשמים מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר שיגיב רק לאחר שיעיין בחומרי החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully