וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הגיבו הפלשתינים לאיתמר

דרור אידר

17.3.2011 / 7:49

גינוי הטבח באיתמר שהשמיע אבו מאזן אצלנו ברדיו נועד לאוזני חסידיו בישראל, שיוסיפו להתייחס אליו כאל "האופציה השפויה" לשלום. אבל בד בבד עם הגינוי אצלנו, מוסיפה הרשות הפלשתינית להכשיר את המאבק המזוין נגדנו, לפאר ולרומם את זכר אלה שהתאבדו אצלנו בקרב נשים וילדים, ובעיקר לחנך בבתי הספר הפלשתיניים להעלמת ישראל מהמפה, תרתי משמע. הציבור מוזמן להיכנס לאתר "מבט לתקשורת פלסטינית" ולקרוא את הדו"חות החמורים על ההסתה הקבועה נגד ישראל במערכת החינוך, בטלוויזיה ובעיתונים. הכיוון הקבוע שם שולל את האנושיות מהיהודים, וכשזורעים שנאה כזאת לאורך זמן היא מתפרצת בחייתיות, כמו בטבח הנורא באיתמר.

יום לפני הטבח נמסר בעיתון הפלשתיני "אל-איאם" שיועצו של אבו מאזן, צברי צידם, הדגיש בנאום: "יש להפנות את הנשק לעבר האויב המרכזי (כלומר ישראל; ד"א) ולזנוח את חילוקי הדעות הפנימיים". צידם קבל על מצב משפחתה של ה"שאהידה" דלאל מוגרבי (מחבלת פיגוע כביש החוף שבו נרצחו 37 ישראלים) וקרא "להעצים את יום השנה של אסתשהאד (הפיגוע בכביש החוף) דלאל בחנוכת כיכר על שמה בעיר אל-בירה". וזאת רק דוגמה אחת מהתקופה האחרונה.

אין התייחסות לטבח

התקשורת הבליטה את הגינוי החריף של ח"כ אחמד טיבי. גינוי בעברית, כמובן. אני משוכנע שהזדעזע מהטבח, אבל הנה דברים שנשא טיבי ברמאללה בינואר השנה, בטקס המרכזי לציון יום השאהיד הפלשתיני, כפי ששודר בטלוויזיה ותורגם בידי צוות "מבט לתקשורת הפלסטינית". טיבי הוצג בתואר "דובר אנשינו בפלשתין הכבושה משנת 1948". וכה אמר חביב התקשורת הישראלית: "אחיי בהנהגה הפלשתינית, באתי אליכם... להרכין ראשי בפני זכר השאהידים ומשפחות השאהידים... בהיסטוריה של העמים ומאבקיהם תופס השאהיד את פיסגת התפארת. אין ערך נעלה יותר מהשהאדה. השאהיד הוא אשר פורץ את הדרך ומשרטט בדמו את הדרך לחירות ולהשתחררות. השאהיד הוא סמל המולדת... ברכות לאלפי השאהידים במולדת ובניכר, וברכות לשאהידים שלנו ושלכם בתוך הקו הירוק - אלה שהכובש רצה שיכנו אותם טרוריסטים, ואנו אומרים כי אין דבר נעלה יותר מאלה שמתו למען המולדת". כאן קרא טיבי שמות של שאהידים מקרב ערביי ישראל. ומנחת הטקס התפייטה: "אשרי השאהידים! נדנדת השמחה הפלשתינית, המדגישים את ניצחון הדם על חרב האויב והיהירות של ספרטה החדשה. אנו שרים להם ומהללים את השהאדה ואת השאהיד".

אגב הסתה, סוכנות הידיעות הפלשתינית "וואפא" ציטטה את מאמרי מסוף פברואר, בעקבות טיל הגראד שנחת בבאר שבע, כחלק מידיעה על אודות "הגזענות וההסתה בתקשורת הישראלית". במאמר כתבתי כי "ביום שישראל תסיר חסותה מהרשות הפלשתינית, יבצע חמאס הפיכה צבאית ביהודה ושומרון, כמו בעזה". שאלתי את עורך האתר מדוע זאת הסתה. תשובתו היתה כי הגדרת מאמרי כהסתה, "נובעת מהעובדה שאתה מנסה להפחיד את הציבור הישראלי כאילו בחמאס ישתלטו על הגדה אם ישראל תצא מהשטחים הכבושים". השבתי שחשש כזה, שהוא סביר לכל הדעות ומשותף לבכירי הרשות בעצמם, כפי שנחשף במסמכי ויקיליקס, אינו "הסתה" אלא הסתכלות מפוכחת על סיטואציה אפשרית בהחלט שכמוה אירעה בעזה. לא קיבלתי תשובה. מכל מקום, ברור שהרשות מנסה "לאזן" את החינוך שם לשנאת ישראל ולמאבק המזוין נגדה, כולל שבח והלל לרוצחי ילדים ותינוקות, וזאת באמצעות פיברוק ידיעות בדבר הסתה כביכול נגדה.

נכנסתי ל"וואפא" ביום ראשון כדי לקרוא על ההתייחסות הפלשתינית הרשמית לטבח באיתמר. לא מצאתי דבר בנושא. לעומת זאת, הידיעה העיקרית עסקה בקמפיין אגודת צער בעלי חיים ברשות הפלשתינית. הידיעה ציטטה את יו"ר האגודה שאמר: "תופעת האלימות כלפי החיות והפגיעה בהן מצד נערים נפוצה בצורה מדאיגה... אנו חייבים לפעול על מנת להקטין את התופעה". ומה על פגיעה בתינוקת בת 3 חודשים? מעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully