וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שני רצוף: עשרות הפגינו נגד השלטון בסוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.3.2011 / 15:18

המחאה נגד נשיא סוריה מתפשטת: 150 בני אדם הפגינו בבירה דמשק בקריאה לשחרר אסירים פוליטיים. ההפגנה פוזרה באלימות על ידי כוחות הביטחון, ומפגין אחד נפצע

על אף ההיענות המנומנמת שנרשמה עד כה מצד התושבים, נראה שהמחאה בסוריה תופסת תאוצה: 150 אזרחים הפגינו היום (רביעי) מול משרד הפנים בדמשק, וקראו לשחרור אסירים פוליטיים. על פי הדיווחים בסוכנויות הידיעות, כוחות הביטחון פיזרו בכוח את ההתקהלות. אמש דווח על הפגנה נדירה נוספת שהתקיימה בסוריה, בה מחו המפגינים נגד משטרו של בשאר אסד.

עד ראייה במקום סיפר כי ראה את השוטרים הסורים משתמשים באלות נגד המפגינים, והוסיף כי אדם אחד נפצע בעימותים, וחמישה אחרים נעצרו. אנשי האופוזיציה התריעו על כוונתם להפגין בקריאה לשחרר אסירים פוליטיים, וכוחות הביטחון במדינה נערכו מראש לפזר אותם.

תמונה של נשיא סוריה בשאר אל-אסד בשוק בדמשק. Hussein Malla, AP
לטענת אסד, השלטון "קשוב לצרכי העם ומנהל עימו דו-שיח". תמונותיו של אסד מתנוססות בשוק בדמשק/AP, Hussein Malla

בסרטון וידאו קצר שהציגו אתמול מספר אתרי אופוזיציה סורים, נראים המפגינים כשהם קוראים למשטר לכונן רפורמות ולקדם חירויות במדינה. בסרטון מוצגת הפגנה שנערכה בשוק אל-חמידיה, הסמוך למסגד אל-אמווי שבדמשק. בין היתר, קראו המפגינים קריאות כגון: "איפה אתה, יא סורי, איפה?" ו-"אללה, סוריה, חירות וזהו!".

בתקופה האחרונה נעשו מספר ניסיונות נוספים להתסיס את הרחוב הסורי ולעורר הפגנות מחאה נגד משטרו של אסד, אולם האזרחים במדינה לא נענו לקריאות. אסד עצמו הבהיר בעבר כי בארצו לא צפויה להתרחש מהפכה כפי שאירעה במצרים או בטוניסיה, משום שלטענתו, השלטון "קשוב לצרכי העם ומנהל עימו דו-שיח".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully