וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מכחישה קשר לספינת הנשק: "ישראל משקרת"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.3.2011 / 10:05

מפקד צבא אירן התייחס לראשונה ללכידת ספינת הנשק "ויקטוריה" על ידי ישראל. לדבריו, טהרן אינה מעורבת בהברחת הנשק, ו"המשטר הציוני יטבע במי הים התיכון, בעזרת אללה"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל, עריכה: אמיר קוטיגרו)

בהתייחסות ראשונה לתפיסת ספינת הנשק "ויקטוריה" על ידי ישראל, הכחיש היום (רביעי) מפקד צבא אירן, הגנרל עטאללה סלחי, כי אירן הייתה מעורבת במשלוח הנשק, כפי שטוענת ישראל. "ישראל היא משטר העשוי משקרים ועלילות", אמר סלחי בראיון לסוכנות הידיעות הרשמית IRNA. "המשטר הציוני יטבע במי הים התיכון, בעזרת אללה, לאחר התמוטטותו של פרעה המצרי".

ספינת הנשק "ויקטוריה", שנתפסה על ידי לוחמי חיל הים בדרכה למצרים ויועדה לעזה, עגנה הלילה בנמל אשדוד. כוחות צה"ל יערכו בדיקה יסודית לספינה ולתכולתה, ובהמשך היא תוצג לתקשורת. אמש חשף צה"ל נתונים חדשים על אמצעי הלחימה שנמצאו על כלי השיט: בין השאר, אותרו בספינה מספר טילי חוף-ים סיניים מדגם C-704 בעלי יכולות מתקדמות, ולצדם נמצאה חוברת הפעלה בפרסית, שלטענת צה"ל סיפקה הוכחה לכך שאירן עמדה מאחורי משלוח אמצעי הלחימה. בנוסף, על הספינה אותרה כמות גדולה של פצצות מרגמה, בקוטר של 60 ו-120 מ"מ.

הספינה יצאה מנמל לטקיה שבסוריה, עגנה בנמל מרסין בטורקיה ונעצרה אתמול בשעות הבוקר על ידי לוחמי שייטת 13 בדרכה לנמל אלכסנדריה שבמצרים. בצה"ל מעריכים כי אמצעי הלחימה היו מיועדים להגיע לארגוני הטרור בעזה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס להשתלטות על הספינה ואמר כי "אנחנו מברכים כולנו את חיילי צה"ל, חיילי שייטת 13, על ביצוע מושלם ונקי. ההנחיה שלי הייתה לתפוס את הספינה הזו, כפי שמתחייב מאיתנו לעשות על פי החוק הבינלאומי. זו גם זכותנו להגנה עצמית". נתניהו האשים את אירן במשלוח הנשק, ואמר כי "מקורם של הנשקים באירן, המנסה לחמש את הרצועה. אירן העבירה מכאן תחנת ממסר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully